Dzisiaj o godz. 13.13 u zbiegu ulic Geodetów i Generała Bora-Komorowskiego w miejscu planowanego ostatniego przystanku linii tramwajowej do Fordonu nastąpiło uroczyste podpisanie umowy na realizację inwestycji. – 13.13, żeby wyczerpać wszystkie złe duchy i chmury, które nad tą inwestycją krążyły wytłumaczył na konferencji prasowej w ratuszu przed podpisaniem umowy prezydent Rafał Bruski. Na pytanie, czy uda wybudować linię w ciągu 24 miesięcy tak, jak oczekuje tego Unia Europejska, stwierdził, że z prawnego punktu widzenia nie ma żadnych przeszkód. – Mamy przy tym do czynienia z bardzo solidnym konsorcjum, które już niejedną inwestycję zrealizowało nie tylko w Polsce – powiedział.
Planowana linia tramwajowa do Fordonu będzie miała długość 9,5 km podwójnego toru. Na trasie zlokalizowanych zostanie 13 par przystanków i 4 pętle tramwajowe. W ramach inwestycji przebudowany zostanie dworzec kolejowy PKP ?Bydgoszcz Wschód?. Linia połączy centrum miasta z następującymi dzielnicami Fordonu: Eskulapa, Akademickie, Przylesie, Bohaterów, Bajka, Szybowników, Kasztelanka, Tatrzańskie, Nad Wisłą, Niepodległości, Pałcz i Łoskoń. Zakończenie inwestycji przewidziano na rok 2015. Przewidziano uruchomienie 2 nowych połączeń tramwajowych, których elementem będzie linia tramwajowa do Fordonu: Fordon ? dworzec kolejowy ?Bydgoszcz Główna? oraz Fordon ? Osiedla Wyżyny i Kapuściska. Zakłada się, że na nowych liniach jeździć będą 24 zestawy tramwajowe, w tym 12 nowych 5-członowych zestawów zakupionych w ramach inwestycji. Planowany jest dzienny przewóz 15 300 pasażerów.
Umowę na realizację budowy linii tramwajowej podpisali: Witold Dębicki, prezes Spółki Tramwaj Fordon, Marek Gotowski – prezes zarządu firmy ?Gotowski? Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. Bydgoszcz oraz Maciej Kozakiewicz, członek Zarządu Spółki Tramwaj Fordon.