Od dłuższego czasu trwa debata, czym nasze miasto może się szczególnie szczycić i używać jako atutu w promocji. Towarzystwo Miłośników Miasta Bydgoszczy postanowiło wysondować opinię publiczną w tym względzie i ogłosiło ogólnopolski konkurs na hasło promocyjne. Spotkał się on z bardzo dużym zainteresowaniem, zgłoszono ponad tysiąc haseł.

Znamy już zwycięzców konkursu. Są to:

  • Dział Promocji i Informacji Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy za hasło ?Bydgoszcz urzeka? (możliwość graficznej wizualizacji słowa ?rzeka?)
  • Zdzisław Pruss za hasło ?Specjalność bydgoska ? muzyka i wiosła? (alternatywnie ?Muzyka i wiosła ? to marka bydgoska?)
  • Mariola Skrobańska z Wrocławia za hasło ?W Bydgoszczy wszystko gra?
  • Paweł Wróblewski z Granic k. Teresina za hasło ?Bydgoszcz od pierwszego wejrzenia?

Wyróżnieniami nagrodzono Krzysztofa Łuczkę z Poznania za przepięknie ilustrowane hasło ?Bydgoszcz. Gdzie życie wyprzedza marzenia? i Macieja Gadomskiego z Szubina za interesującą propozycję promocji Bydgoszczy.

Jury, któremu przewodniczył prezes TMMB Jerzy Derenda, obradowało w składzie: red. Olga Brysiak, red. Urszula Guźlecka, prof. Janusz Kutta, dr Dariusz Lebioda, Lech Łbik, dr Stefan Patuszewski i Jolanta Sowińska.