W niedzielę, 8 września, wejście na teren nowej trasy możliwe będzie w godz. od 11.00 do 16.00 od ul. Wojska Polskiego. Zwiedzającym udostępniony zostanie odcinek trasy od ul. Wojska Polskiego do ul. Jagiellońskiej (przy stacji benzynowej). Nie będzie możliwości wejścia i zejścia (ze względów bezpieczeństwa) odcinkiem dochodzącym do ul. Ogińskiego.
Finiszują prace na budowie bydgoskiej Trasy Uniwersyteckiej, największej od lat inwestycji drogowej w mieście, realizowanej z pieniędzy budżetu miasta i dzięki środkom Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Na budowie trwają jeszcze ostatnie prace, związane między innymi z podwieszaniem płyty mostowej do górującego nad konstrukcją pylonu, montażem ekranów akustycznych i zagospodarowaniem miejsc przeznaczonych dla zieleni. Wanty mostu (osiem par) będą pomarańczowe z efektem fluorescencyjnym, dzięki czemu przeprawa będzie efektowna wizualnie także po zmroku.
—————————
Wykonawcą inwestycji pn. ?Budowa ulicy Ogińskiego w Bydgoszczy na odcinku od ulicy Powstańców Wielkopolskich do ulicy Wojska Polskiego wraz z obiektami inżynierskimi i dojazdami? jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź SA (lider), Firma ?Gotowski? Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. Bydgoszcz (partner) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Kobylarnia (partner). Przewidywane zakończenie prac: 30 listopada br. Całkowita wartość projektu: 211 692 644,22 zł, wartość dofinansowania z RPO: 92 791 700,00 zł.
Dane techniczne: długość trasy 1,578 km (na całej długości dwie jezdnie), różnica wysokości wynosi 30 m. Na trasie zlokalizowano osiem obiektów mostowych: estakada lewobrzeżna ? dwa obiekty (pod każdą jezdnię osobno), estakada prawobrzeżna ? dwa obiekty (pod każdą jezdnię osobno), most nurtowy podwieszany, dwa wiadukty w ciągu łącznic od strony ulicy Jagiellońskiej, kładka widokowa dla pieszych (konstrukcja łukowa). Łączna długość wszystkich obiektów mostowych wynosi 1630 m (dla porównania długość wiaduktu Warszawskiego to 440 m). Wysokość pylonu 68,70 m (równa wysokości dwóch budynków 10-piętrowych). Ilość wbudowanego betonu 29 320 m sześć. (3260 gruszek do betonu), łączna długość pali fundamentowych ? ok. 10 km. Ilość wbudowanego zbrojenia ? gdyby zastąpić prętem zbrojeniowym o średnicy 10 mm, to powstałby pręt długości 8 656 km (to jest odległość np. z Warszawy do Nowego Jorku). Przy budowie przemieszczono masy ziemne o objętości 12 243 m sześć. (czyli 1530 samochodów ciężarowych).