Trudno się wsiada do tramwajów w Bydgoszczy. Chociaż to tutaj Pesa produkuje nowoczesne pojazdy szynowe, po naszym mieście jeździ niedużo swingów. Przytłaczająca większość to tramwaje starszego typu, które nie są niestety niskopodłogowe. Trzeba więc wysoko podnieść nogę, żeby wejść na stopień tramwajowy. To kłopot nie tylko dla ludzi starszych, ale także dla małych dzieci, osób niepełnosprawnych czy kobiet z wózkami.
Łatwiej by się wchodziło, gdyby pas jezdni na wysokości przystanku został podwyższony. Takie rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w Wiedniu, dlatego tego typu podwyższenia nazywane jest peronem albo przystankiem wiedeńskim. Istnieją już one w kilku polskich miastach, do których chce dołączyć Bydgoszcz.
- Pierwszy powstanie przy placu Teatralnym, po wybudowaniu zobaczymy, jak zostanie przyjęty i w zależności od oceny pasażerów, jak również opinii kierowców w sposób naturalny będziemy myśleli nad wykorzystaniem tego rozwiązania również na ulicy Gdańskiej np. na wysokości Radia PIK – poinformował nas Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.
Kiedy powstanie ?eksperymentalny? przystanek wiedeński? – W tym roku rozpoczynamy budowę tzw. pierwszego pakietu rowerowego, czyli ulice Grunwaldzka, Kruszwicka, Łochowska, Marszałka Focha, Wiatrakowa. W ramach pakietu znajduje się również budowa tzw. peronu wiedeńskiego ? wyjaśnia rzecznik drogowców.