Do 31 stycznia mogli składać oferty w bydgoskim ratuszu kandydaci na stanowisko ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi. Wiemy, kto wygra konkurs. To będzie osoba, która umie obsługiwać programy graficzne Photoshop i Corel.

Takie wymogi postawił kandydatom prezydent Bydgoszczy i uznał je za niezbędne do pełnienia stanowiska  ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

W 2016 roku prezydent ogłosił nabór na stanowisko koordynatora Zespołu ds. Wspierania Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu, które rok wcześniej powierzono  bez konkursu Dorocie Glazie. Chodziło o to, żeby była asystentka prezydenta Rafała Bruskiego mogła się wykazać pięcioletnim stażem pracy. Kiedy już przepracowała pięć lat, ogłoszono konkurs na to stanowisko, który pod nią został rozpisany.

Ilu urzędników jest zatrudnionych obecnie w ratuszowym Zespole ds. Wspierania Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu? - W tej chwili w zespole pracują 4 osoby: dwóch urzędników na stanowisku inspektorów, pomoc administracyjna i koordynator. Nabór, który właśnie się skończył był na stanowisko urzędnicze za osobę, która przeniosła się do innego wydziału – ustaliła Marta Stachowiak, rzecznik prezydenta.

Ponieważ kandydat na to stanowisko musi się legitymizować wykształceniem wyższym magisterskim i rocznym stażem pracy na stanowisku związanym ze współpracą z organizacjami pozarządowymi w jednostkach samorządowych, zakładamy, że konkurs wygra obecna pomoc administracyjna w zespole, którego koordynatorem jest Dorota Glaza. Wtedy pani koordynator będzie mogła zatrudnić inną pomoc administracyjną, bo zatrudniane w tym charakterze nie wymaga ogłoszenia naboru.