Oddział Bydgoski Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął przetarg na realizację niespełna 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S5 pomiędzy węzłami Bydgoszcz Błonie i Szubin Północ. Wykona go konsorcjum firm PBDiM Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner).
Oferta konsorcjum PBDiM Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy odcinka drogi ekspresowej S5, części obwodnicy Bydgoszczy - niespełna 10-kilometrowy fragment S5 pomiędzy węzłami Bydgoszcz Błonie i Szubin Północ. Konsorcjum wyceniło prace budowlane na blisko 360 mln zł. Jeśli w ciągu 10 dni nie wpłynie odwołanie od wyboru, to po zakończeniu kontroli uprzedniej prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych GDDKiA podpisze umowę z wykonawcą.
Po wielokrotnych wezwaniach poprzedniego wykonawcy, firmy Impresa Pizzarotti, do rzetelnej i zgodnej z podpisanymi umowami realizacji kontraktów na trzech odcinkach S5 w województwie kujawsko-pomorskim (Nowe Marzy - Świecie Południe, Świecie Południe - Bydgoszcz Północ oraz Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ), włoska firma nie realizowała zapisów kontraktowych. Wykonawca nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji umów, w tym postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.
11 czerwca 2019 roku GDDKiA odstąpiła od umów z wykonawcą tych inwestycji. Z końcem sierpnia odbyły się przetargi na wybór nowych wykonawców. Pierwszy z nich został rozstrzygnięty. Trwa weryfikacja ofert na dokończenie dwóch pozostałych odcinków S5: Nowe Marzy - Świecie Południe (wpłynęło sześć ofert) oraz Świecie Południe - Bydgoszcz Północ (pięć ofert).
Mapa: GDDKiA