Zamknij
REKLAMA

Bydgoszcz też będzie mieć strategię rozwoju elektromobilności

15:28, 03.02.2020 | ech
REKLAMA
Skomentuj
Podpisanie umowy o współpracy miedzy UTP a Pomorską Grupą Konsultingową SA. Fot. UTP

Urząd Miasta Bydgoszczy poinformował, że nasze miasto posiadać będzie strategię rozwoju elektromobilności. Strategia  powstanie w ramach Programu Rozwoju Elektromobilności GEPARD, który przewiduje m.in. udzielenie dofinansowania lub pożyczki na zakup autobusów elektrycznych, a także dofinansowanie przygotowania strategii rozwoju elektromobilności dla gmin. Wzorcowy dokument przygotuje Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy we współpracy z Pomorską Grupą Konsultingową SA.

Urząd Miasta Bydgoszczy pozyskał 100 tysięcy złotych dofinansowania na opracowanie „Strategii Rozwoju Elektromobilności dla Miasta Bydgoszczy do 2030 roku”. Opracowaniem dokumentu zajmie się spółka celowa Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego.

Dziś, 3 lutego 2020 roku  miało miejsce podpisanie umowy o współpracy pomiędzy Uniwersytetem Technologiczno-Przyrodniczym oraz Pomorską Grupą Konsultingową SA. Obie strony mają nadzieję, że wykorzystanie potencjału naukowo-badawczego pracowników uczelni oraz doświadczenia firmy consultingowej pozwoli opracować wzorcowy dokument w zakresie strategii elektromobilności dla miasta Bydgoszczy. Spółka celowa UTP będzie liderem konsorcjum przygotowującym "Strategię... ".

Dokument „Strategia Rozwoju Elektromobilności dla Miasta Bydgoszczy do 2030 roku”, zgodnie z umową, ma być gotowy do 20 maja 2020 roku. Opracowanie wymaga przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami oraz ostatecznego przyjęcia przez Radę Miasta Bydgoszczy. W opracowanie dokumentacji włączą się miejskie jednostki odpowiedzialne za komunikację, zarządzanie energią oraz zintegrowany rozwój miasta. W opracowanie zaangażowane będą również sąsiednie gminy, stowarzyszone w ramach Metropolii Bydgoszcz.

W Bydgoszczy znajduje się obecnie 18 ogólnodostępnych punktów stacji ładowania, które umieszczone są w ośmiu lokalizacjach. Są to centra handlowe: Auchan, IKEA, Focus, Zielone Arkady. Stacje ładowania znajdują się również przy Dworcu PKP, Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym, ul. Nowotoruńskiej 15 i al. Jana Pawła II 123. W Bydgoszczy na koniec 2019 roku było zarejestrowanych zaledwie 59 pojazdów elektrycznych, a zgodnie z obowiązującym prawem do końca grudnia 2020 roku w naszym mieście będzie funkcjonować łącznie 210 punktów ładowania. Brakująca liczba stacji zostanie wybudowana przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Czym jest Strategia Rozwoju Elektromobilności? Jest to kompleksowy dokument zawierający ocenę możliwości, plan działań i analizę możliwych do realizacji inwestycji, jakie należy podjąć, aby wykorzystać potencjał rozwoju elektromobilności w mieście.

Fot. UTP

(ech)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (5)

Dobrze ,żeDobrze ,że

3 1

UTP też coś zrobi dobrego dla Bydgoszczy a nie koncentruje się np. na pomocy Utopi Mitomani Kapusiowa w tworzeniu wydziału weterynarii. Oni za to w "podzięce" nadal będą okupować naszą byłą AMB? 19:41, 03.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mitomania bez przyszmitomania bez przysz

4 0

Elektromobilność to pic na wodę.
1. akumulatory = zużycie metali ziem rzadkich, relatywnie krótka żywotność (kilka lat pełnej sprawności), energochłonna produkcja
2. koszt energii ładowania takiego samochodu po planowanych podwyżkach cen energii elektrycznej zrówna się z kosztem jeżdżenia na LPG : elektryki aktualnie zużywają ok. 20kW / 100km bez włączonej klimatyzacji/ogrzewania
3. koszt pojazdów elektrycznych jest znacznie droższy (nierzadko ponad 50%) od tego samego samochodu z silnikiem tradycyjnym
4. z czego pochodzi energia elektryczna w naszym kraju?
20:41, 03.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ELOELO

0 0

Krotki czas zywotnosci akumulatora? Wyjdz z ziemianki, bo wiedzy tam nie znajdziesz. Po 8 latach eksploatacji baterie Tesli zdegradowane do strasznych 94%. 16:16, 06.02.2020


:D:D

2 0

Sprawność silnika spalinowego wynosi ok. 50%, ALE...
- przetworzenie węgla na prąd odbywa się ze sprawnością poniżej 50% (46% mają najnowocześniejsze elektronie)
- ładowanie akumulatorów Li-ion odbywa się przy maksymalnej sprawności 94%
- sprawność silnika elektrycznego nowoczesnych samochodach elektrycznych osiąga aktualnie ok. 90%
- do tego baterie nie lubią mrozów i nadmiernego ciepła, albowiem znacznie skraca to ich żywotność

Na każdym więc z etapów użytkowania samochodu elektrycznego ponosimy znacznie większe straty energii, niż w przypadku bezpośredniego spalania paliwa. Gdzie tu sens i logika?
Ktoś ewidentnie musi lobbować za tym biznesem, a gamonie u władzy łykają tą papkę jak pelikany. 09:21, 04.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawskiciekawski

1 0

*%#)!& *%#)!& z tymi wszystkimi danymi, mnie interesuje to, jak długo na tych stacjach trzeba ładować samochód elektryczny aby później przejechać nim 100km z jednoczesnym użytkowaniem ogrzewania lub klimatyzacji oraz ile za to ładowanie trzeba zapłacić. 09:28, 04.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© bydgoszcz24.pl | Prawa zastrzeżone