W wielu miejscach Bydgoszczy zalegają niewywiezione śmieci. Chaos w ich wywozie spowodowany został zmianą firmy wywozowej w trzech sektorach miasta. Firma Komunalnik, która zmieniła Remondis zapewnia, że po świętach zaległości w dostawie pojemników i wywozie odpadów zostaną nadrobione.

W wielu miejscach Bydgoszczy zalegają niewywiezione worki z odpadami. Tak jest również w samym centrum miasta, o czym świadczą sterty odpadów zalegające  przy przystanku autobusowym na ul. Markwarta.  Zastępca prezydenta Michał Sztybel, podczas konferencji prasowej online na Facebooku 2 kwietnia, poinformował, że powstałą zwłokę w dostawie pojemników i wywozie odpadów Komunalnik tłumaczy opóźnionym przez koronawirusa transportem urządzeń z zagranicy i przetrzymaniem ich na granicy. Sztybel zastrzegł jednak, że miasto zweryfikuje te wyjaśnienia.

Przypomnijmy, że od kwietnia 2020 roku w trzech sektorach Bydgoszczy:

  • II (Osiedle Nowy Fordon, Bydgoszcz Wschód- Siernieczek-Brdyujście),
  • IV (Bielawy, Jachcice) i
  • V (Smukała-Opławiec-Janowo, Piaski, Czyżkówko, Okole, Flisy, Osowa Góra)

nową firmą wywożącą odpady komunalne jest Komunalnik.

Dzisiaj przedstawiciel firmy Komunalnik wydał oświadczenie, w którym tłumaczy powstałe zaległości. Z jego treści możemy dowiedzieć się, że firma deklaruje nadrobienie wszystkich zaległości w dostawie pojemników i wywozie śmieci dopiero w tygodniu po Wielkanocy. Treść wyjaśnień dyrektor ds. rozwoju biznesu Komunalnika, Michała Kabacińskiego, zamieszczamy poniżej:

Drodzy mieszkańcy,

jesteśmy nową firmą odbierającą odpady w trzech z dziewięciu sektorów miasta. Przepraszamy za dotychczasowe utrudnienia związane z wymianą pojemników. Pomimo ogromnych problemów z dostawcami, w czasie epidemii realizujemy rozstawianie ok. 50 tys. pojemników, każdego dnia wyposażamy kolejne nieruchomości w ok. 3 tys. sztuk. Deklarujemy, że do środy, 15 kwietnia br. będą rozmieszczone wszystkie pojemniki na odpady zmieszane, a do soboty, 18 kwietnia br. na odpady selektywne.

Wszystkie ewentualne reklamacje będą realizowane po tym terminie, a zgłoszenia dotyczące rozmiarów pojemników poprawione. W ciągu ostatniego tygodnia odebraliśmy ponad 600 ton odpadów. Gdy pojawiały się pojedyncze reklamacje natychmiast je uwzględnialiśmy i jesteśmy przekonani, że mimo utrudnień z przekazaniem nam nawet najprostszych elementów, takich, jak chociażby klucze, to jakość naszego odbioru z tygodnia na tydzień będzie wzrastała. 

Przed świętami wielkanocnymi, w piątek, 10 kwietnia br., na własny koszt zorganizujemy dodatkowe odbiory odpadów w największych skupiskach mieszkańców. Od wtorku, 14 kwietnia br. będziemy realizować dostawy worków big bag (jeśli są pytania w tej kwestii, o kontakt prosimy na adres e-mail: bydgoszczbigbag@komunalnik.net).

Zdajemy sobie sprawę, że dotychczasowe opinie oraz trudny początek realizacji usługi w Bydgoszczy stawia nas w niekorzystnej sytuacji, ale tym bardziej chcemy pokazać, że jesteśmy firmą wartą szansy oraz zaufania, niezależnie od tego, jakie informacje rozpowszechnia o nas konkurencja. Chcemy być bydgoską firmą i długofalowo - poprzez konkurencję - pozytywnie wpłynąć na rynek gospodarki odpadami w Bydgoszczy. Już dziś, na początku zamówienia, zatrudniamy ponad 60 bydgoszczan. Z czasem ta liczba na pewno wzrośnie. Ze względu na uwagi do jakości obsługi mieszkańców i przekazywanych informacji zwiększyliśmy liczbę osób obsługujących telefony, a na wszystkie dodatkowe pytania jesteśmy gotowi odpowiedzieć za pośrednictwem lokalnych mediów np. podczas dyżurów telefonicznych. W razie pytań zapraszamy do kontaktu: bydgoszcz@komunalnik.net.

Michał Kabaciński,
Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu
Komunalnik Sp. z o.o.