Zamknij
REKLAMA

Wraca rozbudowa Trasy W-Z

15:22, 21.05.2020 | i
Skomentuj Wizualizacja ZDMiKP (2018)
REKLAMA

Urząd Miasta Bydgoszczy ponownie podchodzi do przygotowań do rozbudowy Trasy W-Z.

Ponad dwa lata temu w artykule Trasa W-Z po konsultacjach. Ale kasy nie ma poinformowaliśmy, że projekt budowy Trasy W-Z  po dwukrotnie przeprowadzonych konsultacjach, w roku 2016 i 2017, był gotowy do realizacji. Dwa lata temu problemem było to, że na jego realizację nie było pieniędzy. Bydgoszczanie do wyłożonej do publicznego wglądu "Koncepcji rozbudowy Trasy Wschód - Zachód na odcinku od Węzła Zachodniego do Węzła Wschodniego" złożyli mnóstwo uwag i wniosków, z których tylko niewielka część została przez bydgoskich drogowców uwzględniona. Koszt rozbudowy Trasy W-Z w zaproponowanym kształcie szacowany był na wiosnę 2018 roku na ponad 600 mln zł.

Dzisiaj Biuro Prasowe Urzędu Miasta Bydgoszczy poinformowało, że miasto  przygotowuje kolejną dużą inwestycję, na którą chce pozyskać zewnętrzne dofinansowanie. Dowiedzieliśmy się, że chodzi o rozbudowę Trasy W-Z do dwóch jezdni z dwupoziomowymi skrzyżowaniami. Po po raz trzeci przeprowadzonych konsultacjach społecznych koncepcję rozbudowy ocenią eksperci od ochrony środowiska.

Trasa W-Z w Bydgoszczy to ciąg ulic W. Pileckiego, Artyleryjskiej i Kamiennej od węzła zachodniego do planowanego węzła wschodniego na styku z ulicą Fordońską. W ostatnich latach opracowana została wielowariantowa koncepcja rozbudowy tej trasy do układu dwujezdniowego.

Wariant wybrany w oparciu o konsultacje z mieszkańcami z minionych lat zakłada oprócz dobudowania drugiej jezdni również budowę dwupoziomowych skrzyżowań na połączeniu trasy z ulicami Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego. Przewiduje się budowę drugiego mostu na Brdzie na Jachcicach oraz wiaduktu nad torami kolejowymi w rejonie zakładu Pesa. Zmodernizowana trasa ma spełniać funkcję ulicy głównej ruchu przyspieszonego, po której będzie można poruszać się z prędkością do 70 km/h.

Do rozpoczęcia inwestycji potrzebna też będzie m.in. decyzja środowiskowa. Dlatego wraz z nową koncepcją opracowany został raport o jej wpływie na otoczenie. Teraz eksperci z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska szczegółowo ocenią wpływ różnych wariantów na środowisko naturalne oraz projektowane rozwiązania. Do 14 czerwca opinie w tej sprawie mogą również wyrazić mieszkańcy. Z dokumentacją oraz raportem oddziaływania na środowisko uwzględniającym wszystkie warianty można zapoznać się na stronie https://ekoportal.gov.pl/ (nr karty 309/2020) oraz pod linkiem http://public.rdos-bydgoszcz.pl/download/wz.zip. Uwagi  można zgłaszać m.in. mailowo na adres kancelaria@bydgoszcz.rdos.gov.pl.

Cała trasa docelowo będzie miała długość 8,6 km. Budowana będzie etapami. W pierwszej kolejności planowana jest realizacja około 1,5-kilometrowego odcinka pomiędzy Gdańską i Wyszyńskiego. Dla tej części zadania po uzyskaniu decyzji środowiskowej miasto planuje zlecić opracowanie dokumentacji projektowej. W budżecie miasta na ten cel zarezerwowano 250 tysięcy złotych. Urząd miasta zakłada, że dzięki kompleksowej dokumentacji możliwe będzie pozyskanie  dofinansowania zewnętrznego na budowę.

(i)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (10)

ZenZen

23 25

Bujdy na resorach Bruskiego , jak zrobią jeśli w ogóle , to same skrzyżowania jak na Grunwaldzkiej. I mamy tylko korki i korki i korki. Prowincjonalny system rozwiązań zatorów PeOskiego zaścianka. 16:37, 21.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BorysBorys

16 0

Super inicjatywy. Ja pracuję na pogotowiu gazowym i dla mnie było by to mega rozwiązanie. Na sygnale jest mi ciężko poruszać się po naszym mieście. 😉 18:13, 21.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatelobywatel

10 17

W pierwszej kolejności powinien być wybudowany węzeł Bydgoszcz Wschód, a nie wielopoziomowe skrzyżowania przy terenach inwestycyjnych kumpli partyjnych z PełO. 18:50, 21.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

:D:D

6 8

Przecież w PełO wyłącznie o to chodzi, aby na ZRiDzie zarobić. :D 19:10, 21.05.2020


EwaEwa

14 2

Taki projekt powinien być już realizowany na budowie przy Kujawskiej 07:35, 22.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

drogowiecdrogowiec

4 2

Dlaczego autor tekstu się nie podpisał? Szkoda. Chciałbym poznać, bo w tekście jest tyle niedopowiedzeń, błędów i mylących sugestii, że aż szkoda nie móc pogratulować... 13:06, 22.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jasiojasio

10 10

nawet jasio wie ze te 3 wiadukty powinny byc gotowe na euro 2012 i co to to za dzielo inz ? przestancie sie wladza Bydgoszczu osmieszac 13:31, 22.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jasiojasio

2 2

zapomnialem ze bedzie most prosimy jak na S 5 dlug.330 m 12:03, 23.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jasiojasio

5 7

ciekawe zjawisko ! internauci nie daja sie nabrac na zamierzenia Bruskiego i jego swity zatem duzo wpisow nie ma jak on chce budowac WZ na nowo jak smieci nie umie wywozic 17:34, 24.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TutejszyTutejszy

5 4

Projekt estakady z lat wczesnych 70 w ciągu Ujejskiego Szeroka aż do Zamczyska to była wizja do dziś nowatorska (dla młodych Wyszyński był na indeksie a o JP ll nikt nie marzył).. Projekt S5 wg Dombrowicza mocno upraszczał powyższy, ale również rozwiązywał problem ruchu w-z kontra pn-pd i to za unijną kasę. Teraz cała kasa poszła na obwodnicę a miasto się zatka. Budowa w-z w obecnym kształcie to siuranie po ścianie po kawałku do końca każdej kadencji włodarza. 14:24, 25.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA