Zamknij
REKLAMA

ZDMiKP odnosi się do "nieoficjalnego" oświadczenia Politechniki Gdańskiej w sprawie mostu Uniwersyteckiego

09:44, 05.02.2021 | i
Skomentuj Fot. Jacek Nowacki
REKLAMA

Po wczoraj opublikowanym na portalu Radia PiK oświadczeniu Politechniki Gdańskiej w sprawie mostu Uniwersyteckiego oświadczenie wydał dzisiaj Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. ZDMiKP w swoim oświadczeniu stanowisko Politechniki Gdańskiej określił jako nieoficjalne! Oświadczenie ZDMiKP poniżej.

Oświadczenie dot. nieoficjalnego stanowiska Politechniki Gdańskiej ws. Mostu Uniwersyteckiego

Pragniemy poinformować, że dopiero po otrzymaniu oficjalnego stanowiska Politechniki Gdańskiej, skierowanego do Urzędu Miasta Bydgoszczy lub ZDMiKP, będziemy mogli się odnieść szczegółowo do poruszanych w nim kwestii. Dziś (tj. 04.02) mamy jedynie fragment niepodpisanego stanowiska, które nie zostało zaadresowane do UM i ZDMiKP oraz nie znamy nawet jego autora. Zapoznając się z zamieszczonym przez dziennikarzy materiałem, pragniemy zauważyć, że kolejne pisma Rzecznika Politechniki Gdańskiej, są sprzeczne z wcześniej przesyłanymi materiałami. Dotychczasowe stanowisko Uczelni mówiło o „przedwczesnej decyzji ZDMiKP w sprawie zamknięcia mostu", a dzisiaj w swoim stanowisku informują, że „obiekt można było zamknąć jeszcze wcześniej" czy też podjąć inne działania.

W związku z nieoficjalnym stanowiskiem Politechniki Gdańskiej przekazanym za pośrednictwem dziennikarzy (w dniu 4 lutego 2021 roku) informujemy, że:

  • Przygotowany raport opracowany przez prof. PG Krzysztofa Żółtowskiego dotyczący pomiaru naciągu want Mostu Uniwersyteckiego stał się podstawą spotkania, zorganizowanego w formie videokonferencji, w dniu 11 sierpnia 2020 r. o godz. 12.00.
  • W spotkaniu oprócz przedstawicieli Miasta Bydgoszczy, Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznych oraz Inspektora Nadzoru uczestniczyli też: autor opracowania prof. PG Krzysztof Żółtowski, przedstawiciel Wykonawcy p. Marek Gotowski, przedstawiciel firmy projektowej Transprojekt Gdański: Pani Ewa Kordek Klenowska oraz projektant: pan Tadeusz Stefanowski.Spotkanie miało na celu zapoznanie uczestników z problematyką mostu oraz wypracowanie wstępnego stanowiska co do przyjęcia słuszności dalszego kierunku działania. Strony spotkania ustaliły, że wykazaną zmianę zakotwień want należy poddać szczegółowej ocenie – co przedstawione zostało później w raporcie finalnym.
  • Strony spotkania ustaliły również, iż w obecnej sytuacji najlepszym rozwiązaniem, do czasu jednoznacznego przesądzenia, należy ograniczyć na moście ruch pojazdów ciężarowych . Co niezwłocznie zarządca mostu - ZDMiKP uczynił dnia 22 sierpnia 2020 roku.
  • Z posiadanych przez ZDMiKP informacji wynika, że projektant mostu Uniwersyteckiego Pan Tadeusz Stefanowski w dniach 11-12 sierpnia 2020 roku poinformował Przedstawicieli Politechniki Gdańskiej o przedmiotowym problemie.
  • W związku z powyższym pragniemy zauważyć, że wszelkie podjęte deyzje były i są podejmowane w szerokim gronie specjalistów oraz osób bezpośrednio związanych z budową bydgoskiej przeprawy.Podważanie więc przedmiotowych decyzji, uważamy za bezzasadne.
(i)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (9)

Bogdan-yBogdan-y

8 14

Najwięcej na ten temat to chyba ma do powiedzenia budowniczy tego mostu ,poprzedni prezydent K.Dombrowicz? 10:12, 05.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dosadnydosadny

1 4

budowniczym ten mogl byc ale *%#)!& Walach J 12:30, 05.02.2021


krogulec44krogulec44

15 0

Pierwsza wypowiedź rzecznika Politechniki Gdańskiej wydaje się godzić w powagę tej szacownej uczelni. Sprawa jest poważna i naukowcom nie przystoi podważać opinii technicznej w innej formie niż na podstawie innej opinii technicznej.
To co jest widoczne gołym okiem, to odkształcenie elementów łączących wanty z belkami podłużnymi. Takie odkształcenie może mieć wpływ na siły panujące w wantach. Nie każdy element konstrukcji jest projektowany na podstawie obliczeń. Niektóre projektowane są na podstawie wiedzy i doświadczanie projektanta. Dlatego mówimy o sztuce budowlanej. Pokazane na zdjęciach elementy spawane z blach wydają się za "delikatne" jak na ważne elementy konstrukcji mostowej. Wnioski końcowe muszą być jednak oparte na opiniach technicznych, a nie mogą to być spekulacje. 10:45, 05.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DarekDDarekD

1 0

Bardzo możliwe że powodem odkształcenia, jest dobrany zły materiał na stalowe liny. Być może projektanci założyli ,że nie wystąpią już tak bardzo minusowe temperatury . 03:20, 06.02.2021


przyglupprzyglup

3 1

omawiali problematyke mostu ! uzupelniam : niezawalony most to jest cos /moze byc drewniany !! /co laczy oba brzegi rzeki 10:58, 05.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Leonard BorowskiLeonard Borowski

16 4

Dyskusje akademickie czas zacząć...I w ten sposób, w ubecki sposób, rozmywa się odpowiedzialność karną za odbiór niebezpiecznego bubla wybudowanego kosztem góry pieniędzy pochodzących z kieszeni podatników... 11:07, 05.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:D:D

8 2

Z polibudą gdańską, wydziałem od mostów, związany jest wujek Gotowskiego - F.L. rocznik 1929.
Także ten tego... musi winnym być projektant a nie wykonawca i materiał! :D 11:46, 05.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MLN za nasze w błotoMLN za nasze w błoto

9 0

Oczywiście nie będzie winnych , i oczywiście my za to zapłacimy , i oczywiście my będziemy mieli utrudnienia na drodze , i oczywiście nikt nawet nie syknie znów 21:54, 05.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

2 0

Tylko co zwykłego podatnika obchodzą te dyskusje? Fakt jest taki że ktoś popełnił POWAŻNY błąd za który zapłacimy MY WSZYSCY. 10:54, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
0%