Zamknij
REKLAMA

Na jedenastu liniach autobusowych zmieni się operator

10:30, 25.11.2021 | i
Skomentuj Fot. Jacek Nowacki
REKLAMA

Zarząd Dróg i Komunikacji Publicznej zakończył procedurę przetargową i wyłonił operatora jedenastu linii autobusowych w latach 2023-2031.

Do przetargu, na obsługę 11 linii autobusowych w Bydgoszczy zgłosiło się 4 oferentów. Zwyciężyła firma Mobilis, która wyceniła realizację zadania na prawie 27 mln zł w 2023 roku .W kolejnych latach stawki będą waloryzowane o wskaźnik inflacji i paliwowy. Zwycięska firma będzie świadczyć usługi do 2031 roku. Nowy operator będzie musiał zakupić około 50 nowych pojazdów.

Przewoźnik, będzie obsługiwał od 2023 roku autobusowe linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85. Do obsługi tych tras potrzebnych jest 45 pojazdów. Tabor liniowy ma składać się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich. Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów. Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych. Tabor musi być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Autobusy muszą być fabrycznie nowe.

W Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje 2 operatorów: MZK Bydgoszcz – 36 linii i Irex-Trans - 11 linii, który od 2023 roku zastąpi firma Mobilis.

(i)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (4)

tomasztomasz

8 1

spółka z Izraela będzie wozić Bydgoszczan. Wszystko co polskie jest be.To od zawsze była jest i będzie dewiza PO. Brawo panie Bruski. Wszystko sprzedać nawet taboret spod tyłka ,po co nam jakaś własność?!. 14:28, 25.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolobolo

9 1

dlaczego nie robi tego mzk?tylko firma zewnętrzna? 16:46, 25.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

>>>>

6 0

Bruski to największy szkodnik w historii miasta na stanowisku prezydenta! 00:09, 26.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RemRem

1 0

Zarząd Dróg i Komunikacji Publicznej to jedna z najgorzej zarządzanych spółek miejskich. Począwszy od planowania i nadzoru nad jakością i terminami prac, po układanie ich harmonogramów. Teraz umowa na 10 lat bez warunku elektromobilności ? Już w wielu miastach stosuje się taki wariant , bez drogich i jednak hałaśliwych tramwajów. Na końcowych przystankach montuje się stacje dokujące. Bruski odkłada te decyzje dla innych , bo trudno wyobrażać sobie że bydgoszczani usankcjonują jego indolencję przez kolejne lata. 00:15, 27.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
0%