Dyrektor Jacek Kryś nie znalazł tego dnia dla nas czasu. Zajęty jest zapewne obejmowaniem stanowiska, co rozumiemy. Nie udało się nam porozmawiać również z rzeczniczką szpitala Martą Laską. Podjęła się ona jednak pośrednictwa w przekazaniu naszych pytań do Biura Zarządu. I oto co udało się nam uzyskać od Biura Zarządu.
Poprzedni dyrektor szpitala zapowiedział przeprowadzenie konkursów na pielęgniarki oddziałowe itd. Dlaczego te konkursy nie zostały dotychczas przeprowadzone?
“Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą, osobą odpowiedzialną za przeprowadzenie konkursu jest przewodniczący komisji konkursowej – w tym przypadku zgodnie z rozporządzeniem jest to przedstawiciel wskazany przez Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych w Bydgoszczy. Z uwagi na to, że wielu członków komisji konkursowych zakończyło współpracę ze szpitalem, co nie było możliwe do przewidzenia w chwili powoływania składu komisji konkursowych, a także z uwagi na fakt, że termin składania ofert przez kandydatów minął 4 września 2013 r. dyrektor podjął decyzję o uchyleniu zarządzenia powołującego niniejsze komisje, po wcześniejszym monitowaniu u przewodniczących komisji (w dniu 10 września br.,) prosząc o kontynuowanie procedury zgodnie z przepisami.”
Kiedy zamierzają Państwo przeprowadzić wspomniane konkursy?
“Procedura konkursowa rozpoczęła się prośbą do Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Bydgoszczy oraz Bydgoskiej Izby Lekarskiej o wskazanie członków komisji konkursowych (18.12.2013 r.) i będzie kontynuowana w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.”
Jaki będzie skład komisji konkursowych?
“Na dzień dzisiejszy osobowy skład komisji nie został jeszcze uchwalony. Skład funkcyjny komisji określa §10 ust. 5 rozporządzenia MZ z dnia 6 lutego 2012 r., które wskazuje, że w przypadku gdy postępowanie konkursowe dotyczy stanowiska pielęgniarki oddziałowej skład komisji jest następujący:
a) przedstawiciel okręgowej rady pielęgniarek i położnych właściwej ze względu na siedzibę podmiotu leczniczego jako przewodniczący komisji,
b) od trzech do sześciu przedstawicieli kierownika podmiotu leczniczego,
c) ordynator danego oddziału lub lekarz kierujący danym oddziałem,
d) przełożona pielęgniarek albo naczelna pielęgniarka,
e) przedstawiciel okręgowej rady lekarskiej właściwej ze względu na siedzibę podmiotu leczniczego, a jeżeli postępowanie konkursowe jest realizowane w podmiocie leczniczym, w którym są zatrudnieni członkowie Wojskowej Izby Lekarskiej, również przedstawiciel tej izby; w przypadku gdy postępowanie konkursowe jest realizowane w podmiocie leczniczym utworzonym przez Ministra Obrony Narodowej – przedstawiciel Wojskowej Izby Lekarskiej,
f) dwaj przedstawiciele okręgowej rady pielęgniarek i położnych właściwej ze względu na siedzibę podmiotu leczniczego.”
Jesteśmy szczerze wdzięczni za tak wyczerpujące i precyzyjne odpowiedzi.
Następnie podjęliśmy próbę rozmowy z pielęgniarką i jednocześnie wiceprzewodniczącą Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych ? Wiesławą Gromadką. Niestety niczego nie dowiedzieliśmy się od wiceprzewodniczącej.
Czy może nam Pani powiedzieć na jakim etapie są przygotowania do konkursów dla pielęgniarek?
- Nie jestem osobą kompetentną w tej sprawie. Proszę pytać w dyrekcji?
Ale jest Pani wiceprzewodniczącą Okręgowej Izby Pielęgniarek i może Pani zająć w tej sprawie stanowisko…
- Proszę rozmawiać o tym z dyrekcją.
I tak dalej. I tym podobne. Do sprawy konkursów dla pielęgniarek oczywiście powrócimy.