Zamknij
REKLAMA

Do kogo skierowany jest Merchandising?

00:17, 08.06.2019 | Artykuł sponsorowany
Skomentuj

Co to tak praktycznie jest merchandising? Merchandising z definicji to wywieranie wpływu na zachowanie konsumenta za pomocą właściwej ekspozycji sklepu oraz proponowanych artykułów w celu podniesienia sprzedaży.

Co to jest merchandising?


Merchandising to określenie, posiadające parę znaczeń. Jednakże w szczególnie klasycznym (oraz równocześnie popularnym) ujęciu znaczy wkraczanie w zachowanie klientów przez takie stworzenie powierzchni sklepowej oraz umieszczenie asortymentu, jakie zwraca uwagę klientów oraz równocześnie oddziałuje na podniesienie transakcji. Mówiąc odmiennie – merchandising to swego typu sztuka kompozycji powierzchni sklepowej, jaka działa na podświadomość konsumenta oraz powoduje, że jest on skłonny do zwiększonych zakupów. Tenże rodzaj strategii marketingowej stosuje przede wszystkim topografię sklepu oraz sprawne przedstawianie artykułów. Nie bez znaczenia jest tutaj sięganie po reguły psychologii społecznej i tradycyjne zachowania konsumenta. To wszystko powoduje, że merchandising – wykorzystany w sposób profesjonalny – jest niezwykle efektywny. 



Czy merchandising można zastosować w sklepie internetowym


Okazuje się, iż tak. Jeszcze więcej osób zwraca uwagę na wygląd witryny w jakiej dokonuje zakupów on-line. Korzystna optycznie strona może zarówno przekonać, jak również zrazić do zakupów. Oraz nie idzie zwłaszcza do subiektywnego wyglądu sklepu, więc czy jest piękny lub nie. Idzie o pozostałe elementy sklepu - nikt nie będzie zmuszał się do robienia zakupów w serwisie, w jakim nawigacja jest skomplikowana, natomiast opis asortymentu pozostawia mnóstwo do życzenia. Reguły merchandisingu należałoby zastosować więc także do ograniczenia odchodzenia konsumentów od nas do konkurencji. To w jaki sposób produkty w sklepie są prezentowane dotyczy zatem także spółek internetowych.



Merchandising doskonały na wszystko


Arsenał możliwości merchandisingowych jest duży, wprost nieskończony. Jego wszechstronne oraz sprawne wykorzystanie może znamiennie wpłynąć na wielkość transakcji, jak i na rozwój przedsiębiorstwa oraz jego dochody. Jeszcze mniej klientów zwraca uwagę na otaczającą nas reklamę oraz krzyczące komunikaty marketingowe. Przedsiębiorcy rezygnują z drogich akcji telewizyjnych na rzecz prostych, tanich oraz uwaga – ekologicznych (jeszcze więcej ekspozytorów wspierających sprzedaż tzw. POS zrobionych jest z biodegradowalnej tektury) wyjść, jakie można wdrożyć od ręki. Więcej interesujących informacji na jego temat, możemy przeczytać na stronie internetowej https://merservice.pl/uslugi/merchandising/.

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© bydgoszcz24.pl | Prawa zastrzeżone