Wdrożenie systemu CRM wiąże się z wymiernymi korzyściami. To wyższa sprzedaż, większa satysfakcja klientów i skuteczniejsze kampanie reklamowe. To także oszczędność czasu, zyskanego dzięki automatyzacji procesów. Jak to wygląda w liczbach?

Oszczędność czasu w procesie sprzedaży

System CRM może objąć praktycznie wszystkie etapy procesu sprzedażowego, co przekłada się na ogromne oszczędności czasu. Dzięki dostępnym danym można standaryzować procesy zakupowe i automatyzować proste zadania, co znacznie usprawnia pracę handlowców. Szybką sprzedaż ułatwia także możliwość monitorowania na bieżąco jej etapów - za sprawą raportów w czasie rzeczywistym. Korzyści? W przypadku użytkowników Platformy Salesforce to szybsze o 38% realizowanie transakcji, szybsza o 30% konwersja leadów i wynikający z tego wzrost efektywności działów sprzedaży średnio o 35%!

Szybsza obsługa klienta

Platforma CRM pozwala również na wydajniejszą obsługę klienta, a liczne badania dowodzą, że konsumenci obsłużeni na czas są średnio 6 razy bardziej zaangażowani. Platforma Salesforce umożliwia korzystanie ze wszystkich popularnych kanałów komunikacji, w tym mediów społecznościowych. Dzięki temu pracownicy działu obsługi zyskują błyskawiczny dostęp do historii klienta, a także - co ważne - do gotowych szablonów i bazy wiedzy. W przypadku Platformy Salesforce pozwala to o połowę szybciej rozwiązać problemy klientów. O 10% więcej problemów jest rozwiązywanych już przy pierwszym kontakcie z serwisantem.

Czas to pieniądz, także w marketingu

W dobrym systemie CRM nie brakuje rozwiązań służących planowaniu i prowadzeniu skutecznych kampanii marketingowych. Ich wyniki możemy monitorować w czasie rzeczywistym. Dotyczy to zarówno obszaru B2B, jak i B2C. Użytkownicy Platformy Salesforce wskazują na szybsze o prawie połowę tworzenie kampanii marketingowych. Jeśli dodamy do tego ich skuteczność, uzyskamy o 23% wyższy zwrot z inwestycji!

Warto pamiętać, że Platforma Salesforce (oferowana na polskim rynku przez firmę Craftware) może być w pełni dostosowana do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa, co przełoży się na jeszcze większą oszczędność czasu. Wraz z rozrastaniem się, firma będzie poszukiwać nowych możliwości – będzie więc wymagać także rozbudowy Platformy Salesforce o kolejne moduły i komponenty. To samo tyczy się dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku, dlatego zarówno w przypadku nowych, jak i starych instancji Platformy Salesforce konieczne będzie dostosowanie jej do wymagań danego biznesu. Więcej o tym, jak jasno określić potrzeby i cele firmy do zrealizowania z pomocą Salesforce można przeczytać tutaj: https://craftware.pl/dla-it/rozwiazania-dla-it/utrzymanie-i-rozwoj-salesforce/ .

Istnieją setki gotowych rozwiązań, które mogą przyczynić się do wzrostu zysków osiąganych przez Twoje przedsiębiorstwo! Sprawdź je!