Zamknij
REKLAMA

50 twarzy reklamy outdoorowej

13:25, 25.03.2020 | Artykuł sponsorowany
Skomentuj

Reklama zewnętrzna, czyli taka, z która można zetknąć się podczas spaceru, drogi na zakupy lub do pracy jest jednym z najszybciej rozwijających się i najbardziej angażujących rodzajów reklamy. Reklama outdoorowa, taka jak np. Billboard lub citylight jest również tą, którą bardzo dobrze przyjmuje każda grupa odbiorcza – w tym osoby, które nie mają lub nie korzystają z internetu i reklamy internetowej. Aktualnie jest dostępnych naprawdę wiele rodzajów reklamy w formie wyświetlaczy, witryn i reklam wielkopowierzchniowych o różnych rozmiarach.

Billboard – najpopularniejsza reklama zewnętrzna 

Billboard i baner, czyli  mała, średnia i wielkoformatowa reklama zewnętrzna obejmuje nośniki zewnętrzne takie jak np.: ramki (reklama w komunikacji miejskiej), przydrożne wielkoformatowe billboardy, plakaty i banery umieszczone w strategicznych lokalizacjach. Banery i billboardy to reklama, którą najczęściej umieszcza się na lotniskach w centrach handlowych, na powierzchni małej architektury, dworcach i innych elementach otoczenia. Billboard jest o tyle elastyczny, że można dopasować jego dostępne formaty do określonych lokalizacji i potrzeb reklamodawcy.
Aby dopasować najlepszą lokalizację, a także uzyskać pomoc w rozmieszczeniu i wynajęciu nośników zewnętrznych, warto powierzyć przeprowadzenie kampanii zewnętrznej doświadczonej firmie, która specjalizuje się w reklamie zewnętrznej (np. znajdzreklame.pl).

Grupa odbiorcza – jak do niej dotrzeć?

Grupa odbiorcza to inaczej docelowi, potencjalni klienci, którzy zachęceni reklamą skorzystają z usługi lub kupią reklamowany produkt marki. Ponieważ reklama zewnętrzna ma naprawdę duży wpływ na target, którym jest grupa odbiorcza, przy opracowywaniu kampanii należy szczególnie zastanowić się nad projektem reklamy. Reklama zewnętrzna powinna się wyróżniać w takim stopniu, aby grupa odbiorcza zmieniła się w docelowego klienta. To właśnie dlatego angażujący billboard powinien się wyróżniać i przekazywać przesłanie zaledwie w ciągu kilku sekund. To właśnie tyle czasu, przeciętny przechodzień skupia wzrok na mijanej reklamie zewnętrznej. Inaczej wygląda jednak kwestia reklamy w komunikacji miejskiej i popularnych citylightów na przystankach. Korki, długa podróż do pracy lub oczekiwania na swój autobus, samolot, czy tez pociąg to doskonały czas, który marka może wykorzystać reklamując swoją ofertę. Podróżni znudzeni oczekiwaniem często zawieszają wzrok na reklamach na wyświetlaczach i wodzą wzrokiem po okolicznych plakatach, billboardach i innych formach reklamy outdoorowej.

Reklama outdoorowa dla podróżnych

Dzisiejsi odbiorcy reklamy zewnętrznej spędzają dużo czasu podróżując poza obszarami o dużym natężeniu ruchu, co daje bardzo duże możliwości  w zakresie reklamy zewnętrznej. W zależności od wyboru i dopasowania do grupy docelowej, rodzaj formatu reklamy zewnętrznej (reklama outdoorowa wielkoformatowa, billboard itp.) umieszczonej przy autostradach i drogach szybkiego ruchu ma duże znaczenie. Reklama przy drodze musi być widoczna z dużej odległości, a przekaz powinien być jasny i przejrzysty. Celem jest zwrócenie uwagi kierowcy lub pasażera, ale w sposób niezagrażający bezpieczeństwu jazdy. To dlatego, w przypadku takiej reklamy świetnie sprawdza się krótki przekaz, czasem oparty wyłącznie na wyszczególnieniu logotypu marki. Z kolei reklamy w komunikacji miejskiej i na lotniskach mogą świetnie uzupełniać te, widziane przez odbiorców podczas jazdy samochodem. 

Reklama zewnętrzna prawdopodobnie nigdy nie stanie się nieskuteczna. Aktualnie, wraz z rozwojem rozwiązań cyfrowych dostępne są również nowoczesne panele cyfrowe, które umożliwiają emisję reklamy interaktywnej – angażującej tak samo, jak ta wyświetlana na ekranie telewizora. Reklama zewnętrzna może być również dopasowana dla określonej lokalizacji i kierowana do określonej grupy odbiorców – wszystko jest kwestią jej umiejscowienia, rodzaju reklamy i przesłania. To co istotne, reklama outdoorowa jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zapewniając duży zasięg. Wielu reklamodawców angażuje odbiorców i nawołuje do działania, umieszczając na plakatach, banerach i citylightach kody QR, które odsyłają bezpośrednio na stronę marki. Czemu reklama zewnętrzna od wieków jest tak popularna? Dzięki niej można kierować treści do określonej grupy odbiorców, jednocześnie docierając do znacznie większej liczby osób niż pierwotnie zakładana.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© bydgoszcz24.pl | Prawa zastrzeżone