W obecnych czasach dla coraz większej liczby przedsiębiorców przeniesienie firmy do Internetu jest wręcz niezbędne. Pomimo, że wciąż wiele osób nie wyobraża sobie pracy z domu, ani prowadzenia biznesu wyłącznie w sieci – nie jest to aż tak trudne.
Zadbaj o widoczność w sieci
Jeśli chcesz sprzedawać produkty lub promować swoje usługi przez Internet – musisz być widoczny. Co to oznacza? Twoi klienci powinni Cię łatwo znaleźć. Samo założenie strony internetowej niestety nie wystarcza, aby uzyskać wystarczające efekty. Co możesz zrobić?
- Płatne reklamy w Google, na Facebooku, Instagramie.
- Założyć profile firmowe na mediach społecznościowych i aktywnie się udzielać, poszerzając grono fanów.
- Inwestować w artykuły sponsorowane i dzielić się wiedzą.
- Współpracować z influencerami, tworzyć wartościową treść.
- Pozycjonować stronę w wyszukiwarce Google – czyli dbać o to, by była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Nawet jeśli większość Twoich klientów będzie pochodzić z najbliższej okolicy – warto zainwestować w pozycjonowanie stron. Katowice, Kraków, Wrocław – jeśli zależy Ci na dotarciu do osób z Twojego miasta, skorzystaj z pozycjonowania lokalnego. Dzięki temu na Twoją stronę trafią Twoi potencjalni klienci. Pozycjonowanie lokalne jest świetne, jeśli zależy Ci na promocji zarówno w Internecie, jak i Twojej lokalnej siedziby.
Komunikacja z pracownikami i klientami
Jeśli całkowicie przenosisz się na pracę zdalną – nawet na krótki okres – niezbędne są narzędzia do skutecznej komunikacji. Do tego przydadzą się Slack lub Discord – komunikatory, w których możesz przypisać osoby do różnych kanałów, dzięki czemu każda grupa będzie mogła komfortowo komunikować się w sprawie danego projektu.
Jeśli musisz komunikować się bezpośrednio z klientami, przydadzą Ci się komunikatory wideo. Teams, Zoom, Google Meets czy też Skype – wszystkie umożliwiają rozmowy głosowe z wideo. Dzięki nim przeprowadzisz konferencję, webinar czy też konwersację z potencjalnym klientem.
Skutecznie zarządzaj projektami
Przy pracy zdalnej niezbędne są narzędzia do zarządzania projektami. Zwykle mają formę dość rozbudowanych notatników, z podziałem na projekty i zadania. Tutaj możecie tworzyć listy, dopisywać notatki, dodawać załączniki, przypisywać konkretne zadania różnym osobom. Dzięki temu będziecie wszyscy na bieżąco co do stanu każdego projektu.
Odpowiednie zarządzanie firmą w sieci może wydawać się skomplikowane – jednak dzięki odpowiednim narzędziom i strategiom – odniesiesz sukces!