Zamknij
REKLAMA

Pesa zakończyła dostawy pociągów dla Deutsche Bahn

16:36, 30.09.2020 | i
Skomentuj Fot. PESA Bydgoszcz SA
REKLAMA

Ostatnie pojazdy wyprodukowane przez Pesa dla Deutsche Bahn wyjechały z Bydgoszczy 29 września, a dzień później w bazie w Kempten  LInki zaprezentowano podczas uroczystego podsumowania programu modernizacji taboru DB Regio w Bawarii.

Bydgoska Pesa dostarczyła do Niemiec 72 Linki w wersjach dwuczłonowej /23 pojazdy BR632/ i trójczłonowej /49 pojazdów  BR633/. To pojazdy dedykowane do ruchu regionalnego. Wożą pasażerów w rejonach Dortmundu /Sauerland/, Frankfurtu /Hesja/ i Monachium / Allgau/. Do tej pory przejechały już ponad 2 mln kilometrów.

- To był jeden z najtrudniejszych kontraktów, z jakim PESA miała okazję się zmierzyć. Rynek niemiecki jest najbardziej wymagającym rynkiem kolejowym w Europie. Współpraca z DB była wyzwaniem, nie mieliśmy doświadczenia pracy z tak wymagającym partnerem. W realizacji tego kontraktu były lepsze i gorsze momenty, ale nie poddaliśmy się. Wszystkie pojazdy dostarczyliśmy w uzgodnionym terminie pomimo panującej pandemii. To sukces całego zespołu, w ten projekt zaangażowanych było kilkaset osób - im wszystkim należą się podziękowania i gratulacje  - skomentował realizację wszystkich dostaw Jacek Niedziela, kerownik Kontraktu DB w Pesa Bydgoszcz SA

-  Początki zawsze są trudne. Wprowadzenie PESA Link do eksploatacji w DB Regio wiązało się z wyzwaniami, które pokonaliśmy wspólnie z producentem. To się opłaciło: uruchomienie pociągów w sieci Allgäu przebiegło właściwie bezproblemowo - podkreślił podczas uroczystości w Kempten Hansrüdiger Fritz, szef DB Regio Bayern.

Pesa Link w zależności od liczby członów mają od 110 do 160 miejsc siedzących, w tym 12 w I klasie, są w pełni przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, z miejscami dla rowerów i mogą osiągać prędkość do 140 km/h.

Umowa ramowa pomiędzy Pesa a Deutsche Bahn została podpisana 19 września 2012 roku na berlińskich targach Innotrans. Dawała ona DB możliwość zamówienia do 420 pojazdów, a wartość kontraktu wynosiła 1,2 mld zł. Dwa lata po podpisaniu umowy Pesa zaprezentowała w Berlinie prototyp pojazdu, który ostatecznie 30 maja 2018 roku otrzymał homologację i został dopuszczony przez EBA do ruchu z pasażerami na terenie Niemiec.

- Pesa produkuje dzisiaj dla zagranicznych klientów pojazdy kolejowe i tramwaje. W tej chwili realizujemy zamówienia dla przewoźników z Włoch, Niemiec, Czech i Rumunii. Doświadczenie zebrane między innymi  dzięki współpracy z DB pozwala z  optymizmem patrzeć na rozwój eksportu na rynki europejskie - powiedział Krzysztof Zdziarski, prezes Zarządu Pesa Bydgoszcz.

                                                                             * * *

Pesa to jedyny polski producent, którego pojazdy zostały dopuszczone do ruchu na rynku niemieckim. Firma w sumie uzyskała 23 homologacje zagraniczne i dostarczyła zagranicznym klientom 251 pociągów oraz 165 tramwajów. Pojazdy Pesa wykorzystują przewoźnicy kolejowi w Niemczech, Włoszech, Czechach, na Litwie, Białorusi i Ukrainie, a tramwajami podróżują mieszkańcy Moskwy, Kijowa, Sofii, rumuńskiego Cluj, węgierskiego Szeged i Kaliningradu. W tej chwili spółka realizuje dostawy kolejnych pojazdów dla włoskiej Trenitalia, produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla czeskiego RegioJet i tramwaje dla Jassy w Rumunii.

(i)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (4)

turystaturysta

0 10

za zaden money nie wsiade do DB bo stanie w polu 17:24, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janekjanek

8 0

B.dobrze- być może obędzie się bez kar.Teraz tylko w Pesa zacznijcie szanować pracowników ,nie tylko Ukraińców ale Polaków!!! Może w końcu zakład wyjdzie na prostą??! 17:45, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No i dobrze!!No i dobrze!!

5 0

Oby tak dalej. 18:59, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TenTen

3 0

Mam nadzieję,że zrobiliście Pesa na niemcach . Ostatnie wasze kontrakty przynosiły straty przez kary ,które płaciliście za nieterminowe dostarczenie usługi. Wiecej rozwagi . Pamiętajcie, że taki Trzaskowski woli kupować u obcych a nie u swoich. 16:57, 01.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA