Zamknij
REKLAMA

Jak jeść zdrowo, kiedy nie masz czasu na gotowanie?

09:51, 13.10.2020 | Artykuł sponsorowany
Skomentuj

W dzisiejszych czasach rosnącej świadomości na temat zdrowego żywienia niemal wszyscy zastanawiamy się, jak jeść zdrowo. Odpowiedź jest prosta, jeśli dysponujemy czasem wolnym, jednak w przypadku ludzi żyjących w pośpiechu wygląda to nieco inaczej. Czy można jeść zdrowo, nie mając czasu na gotowanie? Radzimy, jak to zrobić.

Jak brak czasu wpływa na nasze żywienie?

Warto uzmysłowić sobie, że brak czasu na gotowanie odbija się nie tylko na jakości życia, ale także na jakości zdrowia. Kiedy żyjemy szybko, jemy w biegu i mamy tendencję do podejmowania złych decyzji żywieniowych. To wiąże się natomiast z wieloma negatywnymi skutkami. Najczęściej zaczynamy je dostrzegać, kiedy zmienia się nasza waga: tyjemy lub nagle chudniemy. Problem jest jednak bardziej złożony.

Brak czasu na gotowanie często prowadzi do spożywania posiłków typu fast food. Te nie dostarczają nam odpowiedniej ilości niezbędnych składników. Łatwo wtedy o niedobory, które skutkują wieloma innymi rzeczami. Pogarsza się nasza uroda i ogólny stan zdrowia. Częściej chorujemy.

Rozwiązanie problemu

Trudno jest jeść zdrowo, kiedy nie mamy czasu nawet na odpoczynek. Ponieważ dotyczy to coraz większej liczby osób, na popularności zyskuje usługa cateringowa, jaką oferuje Bydgoski Suvibox. Mowa o tzw. dietach pudełkowych.

Są to diety składające się z pełnowartościowych posiłków. Dostarcza się je codziennie pod adres wskazany przez klienta. Korzyści z takiego rozwiązania nie zostawiają wątpliwości. Przywożonych posiłków nie trzeba przygotowywać, więc brak czasu na gotowanie przestaje być problemem. Dodatkowo diety pudełkowe komponują dietetycy, dzięki czemu możemy mieć pewność, że jemy zdrowo. Oczywiście, wiele zależy też od jakości danej firmy cateringowej, ale zgodnie z założeniami samej idei cateringu dietetycznego jest to sposób na zdrowe odżywianie bez wysiłku.

Domowe sposoby

Jeśli nie masz czasu na gotowanie, pamiętaj o tym, że możesz też wprowadzić w swoje życie kilka niewielkich zmian, które ułatwią twoją walkę o zdrowie.

  • Zaopatrz się w domowe słodkości. Suszone owoce, szczególnie daktyle, zawierają dużo cukru. Nie tylko zaspokoją twoją ochotę na słodycze, ale również na nią poczekają. Mają bowiem długi termin przydatności, więc nie musisz martwić się brakiem czasu.
  • Jeśli gotujesz, gotuj na zapas. Zamrażalnik wypełniony po brzegi sprawi, że problem braku czasu rozpłynie się w powietrzu.
  • Kiedy jesz poza domem, wybierz restaurację, która oferuje posiłki wysokiej jakości. Zrezygnuj z fast foodów i kanapek z przydrożnych budek.
()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz