Onlybio.life, spółka zależna z Grupy Boruta-Zachem S.A. (w trakcie zmiany na Hub.Tech S.A.) produkująca naturalne kosmetyki oraz ekologiczne środki czystości, w pierwszym miesiącu IV kwartału 2020 r. zaliczyła historyczne maksima sprzedaży internetowej. Od początku października do 3 listopada sprzedaż e-commerce Onlybio.life odpowiadała za ponad 40% całkowitej sprzedaży od początku 2020 r. W związku z rosnącym popytem, spółka zoptymalizowała dział operacyjno-logistyczny odpowiedzialny za obsługę sprzedaży e-commerce.
– Wprowadzony marcowy lockdown oraz ograniczenia dla handlu stacjonarnego pokazały jak bardzo istotny jest rozwój kanału sprzedaży internetowej, a ogólnodostępne statystyki jasno wskazują na to, że coraz więcej konsumentów przekonuje się do e-commerce. W październiku, jak i na początku listopada zderzyliśmy się z dużym wzrostem sprzedaży internetowej produktów Onlybio.life, wobec czego stale wdrażamy działania optymalizujące poszczególne procesy, prognozując dalszy rozwój tego segmentu – komentuje Marcin Pawlikowski, wiceprezes Boruta Zachem.
W ramach działań modernizacyjnych, spółka wdrożyła w życie efekty zrealizowanego w II kwartale 2020 r. projektu badawczo-rozwojowego pt. Innowacyjna usługa badania zachowań konsumenckich w internecie w oparciu o własne algorytmy oraz analizy behawioralne. Jego wynikiem było opracowanie systemu do zbierania statystyk, działań i reakcji konsumentów z rożnych platform na przedstawione treści, a następnie udostępnieniu narzędzi do analiz wyników w celu optymalizacji treści oraz użytych kanałów.
– Implementacja algorytmów badających zachowania konsumenckie daje nam możliwość, by lepiej zrozumieć na co potencjalni kupujący zwracają uwagę przy wyborze produktu. Natomiast analiza dużych zbiorów danych pozwala lepiej pozycjonować nasze produkty oraz usprawnić efektywność całego procesu sprzedaży – informuje Marcin Pawlikowski. – Są to niezbędne działania umożliwiające zachowanie ciągłości pracy, szczególnie w przypadku dynamicznie zwiększającej się skali sprzedaży – dodaje.
Grupa Boruta-Zachem zamierza zostać do 2023 r. największym producentem eko kosmetyków i eko środków czystości w Polsce. Grupa jest pierwszym w Polsce producentem środków chemii gospodarczej i produktów kosmetycznych na bazie biosurfaktantów. Działalność jest realizowana dzięki własnym laboratoriom oraz z wykorzystaniem nowoczesnych linii produkcyjnych. Produkty wytwarzane w ww. technologii sprzedawane są pod dwiema markami: OnlyBio – oferująca produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji ciała dorosłych oraz dzieci od pierwszego dnia życia oraz OnlyEco – oferująca ekologiczne środki czystości.
Jednocześnie firma jest uznanym producentem barwników, pigmentów, rozjaśniaczy optycznych oraz innych środków chemicznych.
Od 2014 r. Boruta Zachem S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect.