Zamknij
REKLAMA

Boruta-Zachem inwestuje i zdobywa rynek eko kosmetyków i naturalnych środków czystości

21:33, 17.11.2020 | i
Skomentuj Boruta-Zachem - innowacyjne linie produkcyjne na terenie dawnych zakładach chemicznych. Fot. Jacek Nowacki
REKLAMA

Boruta-Zachem S.A. (a niebawem Hub.Tech S.A.) – biotechnologiczna spółka notowana na NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w trzecim kwartale wypracował 11,3 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 44 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

-  Jest to kolejny kwartał z rzędu, w którym możemy zaobserwować dynamiczny rozwój segmentu ekologicznych produktów, co ma realne przełożenie na wyniki spółki. Są one tym bardziej zadowalające, biorąc pod uwagę to, w jakich warunkach zostały one wypracowane. III kwartał 2020 r. przypadł na okres nadchodzącej drugiej fali koronawirusa oraz postępujących ograniczeń rządowych. Udowodniliśmy naszym akcjonariuszom, że potrafimy prowadzić biznes z sukcesami w istotnie cięższych czasach. Co więcej, warto zwrócić uwagę na to, że Grupa utrzymuje zanotowaną po raz pierwszy w poprzednim kwartale tendencję, gdzie skonsolidowane przychody ze sprzedaży eko kosmetyków i środków czystości były większe od przychodów z tytułu sprzedaży barwników, pigmentów i rozjaśniaczy optycznych – narastająco za okres III kwartałów br. o blisko 20%. Jest to efekt skutecznie wprowadzanych na rynek nowych serii produktów oraz dużego wzrostu sprzedaży w kanale e-commerce – informuje Marcin Pawlikowski, wiceprezes Zarządu Boruta-Zachem S.A.

Grupa Boruta Zachem osiągnęła w trzecim kwartale 972 tys. zł skonsolidowanego zysku netto, poprawiając wynik o ponad 300 proc. r/r. Przychody spółki wzrosły w tym samym czasie o 44 proc., z 7,8 mln zł do 11,3 mln zł. Narastająco za okres III kwartałów 2020 r. Grupa zanotowała 37,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (co stanowi wzrost o 60 proc r/r) oraz 2,4 mln zł zysku netto wobec straty rok wcześniej. Wypracowane wyniki za trzy kwartały 2020 r. potwierdzają skuteczną i konsekwentną strategię budowy silnych marek, za którymi stoi cała filozofia eko-produkcji.

Trzeci kwartał 2020 r. był dla spółki okresem intensywnych prac nad rozwojem oferty sprzedażowej o nowe pozycje m.in. seria Hair Balance oraz produkty o właściwościach antybakteryjnych. Równolegle Boruta poświęciła dużo uwagi na rozbudowę sieci sprzedaży produktów Onlybio.life, nie tylko stacjonarnie, ale także poprzez kanał e-commerce.  Ponadto, zakończono prace związane z budową Centrum Badawczo-Rozwojowego, a Onlybio.life rozpoczęło procedurę uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, a wartość dofinansowania wyniosła prawie 5,5 mln zł, przy ponad 10 mln zł wartości całkowitej przedsięwzięcia.

Konsekwentnie realizowane działania zbliżają spółkę powoli do celu, jakim jest osiągniecie pozycji lidera w Polsce na rynku eko kosmetyków i naturalnych środków czystości do 2023 r.

BORUTA-ZACHEM S.A. prowadzi działalność, która skupiona jest na trzech głównych obszarach:

  • produkcji ekologicznych środków powierzchniowo czynnych – biosurfaktantów, ekologicznych kosmetyków oraz produktów chemii gospodarczej opartych na biosurfaktantach i środkach naturalnych,
  • badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań biotechnologicznych,
  • produkcji barwników i pigmentów.
(i)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz