Zamknij
REKLAMA

Pesa dostarczy pociągi do Czech za nawet 2,5 mld zł

19:20, 26.02.2021 | i
Skomentuj
REKLAMA

Prezesi PESA Bydgoszcz S.A. i Ceskich Drah, największego przewoźnika kolejowego w Czechach, podpisali dzisiaj kontrakt ramowy na dostawę do 160 spalinowych zespołów trakcyjnych o wartości 2,5 mld złotych oraz umowę potwierdzającą zamówienie pierwszych 33 pojazdów za ponad 514 mln zł.

Bydgoska firma PESA dostarczy dla narodowego czeskiego przewoźnika spalinowe pojazdy nowej generacji dedykowane dla ruchu regionalnego. To efekt podpisanej dzisiaj umowy. Nowe jednostki będą fabrycznie wyposażone w system ETCS, w przestronnym, komfortowym wnętrzu będzie 115 miejsc siedzących,  przestrzeń dla niepełnosprawnych, klimatyzacja, WiFi oraz gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych.

- Chcemy dotrzymać danego władzom regionów i Pragi słowa - eksploatowane do tej pory pociągi nie spełniają już oczekiwań klientów, nie da się w nich również zainstalować systemu ETCS. Będziemy je stopniowo zastępować nowoczesnymi, komfortowymi pojazdami, które mają zachęcić mieszkańców do korzystania z transportu publicznego. Za pierwsze 33 jednostki zapłacimy prawie 3 mld koron -  powiedział dzisiaj w Pradze Ivan Bednárik, prezes zarządu i dyrektor generalny ČD. 

Pasażerowie mogą spodziewać się jasnego, przestronnego, klimatyzowanego wnętrza z ergonomicznie zaprojektowanymi fotelami, Wi-Fi, gniazdek elektrycznych 230 V z portem USB 5 V oraz nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Jednostki będą przystosowane do transportu osób na wózkach inwalidzkich, z platformą umożliwiającą wjazd oraz dedykowaną niepełnosprawnym przestrzenią pasażerską. Pojazdy będą wyposażone w spełniające normy TSI/ PRM ekologiczne toalety w obiegu zamkniętym, umożliwiające korzystanie z nich również na stacjach, podczas postojów. Znajdą się w nich też składane przewijaki, które docenić powinni rodzice podróżujący z najmłodszymi dziećmi.

- Pierwszy etap kontraktu to zakup 33 jednostek trakcyjnych z silnikiem Diesla przy finansowaniu zabezpieczonym umowami zawartymi z zamawiającymi przewozy regionalne. Poruszające się z prędkością 120 km/h niskopodłogowe pojazdy zagwarantują pasażerom szybszą, wygodniejszą i  bezpieczną podróż.  Od 2023 roku będą one stopniowo wprowadzane do eksploatacji w regionach środkowoczeskim, pardubickim, południowoczeskim, wysoczyńskim i w Pradze - twierdzi Jiří Ješeta, członek zarządu CD.

- Cieszę się, że otwieramy kolejny rozdział w relacjach CD i PESA, zwłaszcza, że za nami lata dobrej współpracy.  Eksploatowane od 2014 roku 31 Regio Sharki  były i są naszą najlepszą wizytówką i zapewniam, że pojazdy nowej generacji  będą technologicznym krokiem naprzód i zagwarantują pasażerom Ceskich Drah bezpieczeństwo i komfort. Będące wyposażone w najnowocześniejsze, niskoemisyjne silniki klasy Stage V i wiele rozwiązań technicznych spełniających wymagające europejskie normy - podkreślił Krzysztof Zdziarski, prezes Zarządu PESA Bydgoszcz SA.

Ceskie Drahy eksploatują już dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne Link seri „844” produkowane przez PESA Bydgoszcz SA nazwane w Czechach RegioShark. Korzystają z nich pasażerowie w regionach Ústí, Liberec, Karlove Vary, Pilzno, Pardubice i Zlín.

(i)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (6)

KlmKlm

7 0

Jestem pod wrazeniem 07:06, 27.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

The Big EThe Big E

3 10

PESA jest faktycznie własnością Polskiego Funduszu Rozwoju, który jest narzędziem nacjonalizacji, czytaj: pisyzacji gospodarki. 14:32, 27.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

glomarglomar

0 1

Niepełnosprawność intelektualna (obniżenie poziomu rozwoju intelektualnego) – zaburzenie rozwojowe polegające na znacznym obniżeniu ogólnego poziomu funkcjonowania intelektualnego, któremu towarzyszy deficyt w zakresie zachowań adaptacyjnych - ociężałość umysłowa dopadła The Big E🤣 12:38, 28.02.2021


akuratnyakuratny

2 10

Czesi chyba convid jest grozny jezeli cos zamowiliscie w Pesie 20:00, 27.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sten do the Big ESten do the Big E

1 1

Nacjonalizacja gospodarki nie zawsze jest zła. Te wszystkie teorie neoliberalne o szkodliwości nacjonalizacji są tak uproszczone, że ocierają się wręcz o prostactwo. Nacjonalizacja kojarzy się wyznawcom takich poglądów wyłącznie z bolszewizmem ( chociaż nawet w zacofanej Rosji państwowe przedsiębiorstwa miały swoje osiągnięcia, przede wszystkim w przemyśle kosmicznym i zbrojeniowym). Nie biorą jednak pod uwagę niektórych bezspornych faktów, takich dla przykładu, że państwowymi koncernami były ( nie wiem dokładnie, ale być może są do dzisiaj) Volkswagen czy Renault ( upaństwowiony po wojnie w związku z kolaboracją z Niemcami poprzednich właścicieli). Dzisiaj również wiele koncernów paliwowych czy telekomunikacyjnych w zachodniej Europie to przedsiębiorstwa państwowe. Istota problemu tkwi nie w strukturze własności danej firmy, ale w jej wynikach finansowych, a z tym różnie bywa zarówno w firmach prywatnych jak i państwowych. 11:56, 28.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

The Big EThe Big E

0 0

Nie uważam nacjonalizacji za złą. Np. w sektorach strategicznych państwo powinno mieć większość własności, wiadomo - bezpieczeństwo, funkcjonowanie gospodarki. Problem jest taki, że państwowy właściciel może uznać, że stocznie, kopalnie, huty, złoża miedzi (i srebra) można zlikwidować (oczywiście tylko w Polsce), sprzedać za złotówkę, wydzierżawić szemranej firmie nie wiadomo skąd. Obsadzenie swoimi kolesiami to przy tym pikuś. A proceder widać było za Tuska, trwa dalej i będzie trwał, dopóki są jakieś srebra rodowe i krajem zarządza niemiecka lub amerykańska (żydowska) agentura. 12:09, 28.02.2021


REKLAMA
0%