W zakładach bydgoskiej PESA przekazano dzisiaj pierwszą z lokomotyw Gama Marathon, które spółka RCP zamówiła dla firmy AlzaCargo.

AlzaCargo to polski przewoźnik towarowy zajmujący się spedycją i transportem kolejowym na terenie Polski i Europy. Firma specjalizuje się w przewozach kontenerowych,   kruszywach i przesyłkach ponadgabarytowych, a jej strategia zakłada dynamiczny rozwój działalności w obszarze transportu intermodalnego. Wydzierżawione z RCP Gamy Marathon będą wykorzystywane między innymi do obsługi składów kierowanych do terminali portowych Gdańska i Gdyni.

- Lokomotywy Gama Marathon, dzięki ‚last mile’ czyli modułowi dojazdowemu idealnie odpowiadają naszym potrzebom  - powiedział podczas przekazania pojazdu Wojciech Nastawny, członek Zarządu AlzaCargo.

RCP jako pool taborowy systematycznie zwiększa liczbę pojazdów dzierżawionych przewoźnikom towarowym  W tej chwili spółka dysponuje 27 lokomotywami, z czego 23 to Gamy wyprodukowane przez PESA. Klientami RCP są najwięksi na polskim rynku przewoźnicy kolejowi. i podkreślił, że  - RCP stale zwiększa liczbę pojazdów w swojej flocie. We wrześniu będzie ich już 34. Zgodnie z naszą strategią chcemy, by po polskich torach jeździły nowoczesne, przyjazne środowisku lokomotywy i takie właśnie pojazdy oferujemy naszym klientom - powiedział prezes spółki Ireneusz Kozłowski.

Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane przede wszystkim przy pracach manewrowych w portach, czy kopalniach. 

- Dzięki wykorzystaniu  modułu dojazdowego Gama Marathon przewoźnicy nie muszą wykorzystywać dodatkowej lokomotywy do prac manewrowych. Cieszę się, że to praktyczne, oszczędne i ekologiczne rozwiązanie doceniają kolejni klienci - podkreślił Maciej Maciejewski, członek zarządu i dyrektor sprzedaży PESA Bydgoszcz SA. 

"We wrześniu na targach Trako PESA zaprezentuje pierwszą polską lokomotywę manewrową SM42 wyposażoną tylko w napęd wodorowy. Bydgoska firma realizuje ten projekt we współpracy z PKN Orlen, a lokomotywa będzie wykorzystywana przez Orlen Koltrans do prac manewrowych na terenie rafinerii w Płocku" - zapowiada  Maciej Grześkowiak, dyrektor ds. projektów strategicznych i komunikacji PESA Bydgoszcz SA.

Zdjęcia: PESA Bydgoszcz SA