Zamknij
REKLAMA

PESA ma strategię rozwoju z perspektywą do 2025+

16:22, 21.07.2021 | i
Skomentuj Prezes PFR Paweł Borys i prezesa Zarządu PESA Krzysztof Zdziarski o Strategii rozwoju PESA z perspektywą do 2025+. Fot. Jacek Nowacki
REKLAMA

PESA rozpoczęła realizację nowej strategii, Stawia na inwestycje, wdraża innowacyjne technologie i uruchamia produkcję tramwajów, lokomotyw i pojazdów w ramach nowej platformy Regio160, która ma być odpowiedzią na potrzeby zeroemisyjnego transportu wynikającego z realizacji Zielonego Ładu.

Podczas konferencji prasowej w Bydgoszczy prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju Pawła Borysa i prezesa Zarządu PESA Krzysztofa Zdziarskiego omówiona została "Strategia rozwoju PESA z perspektywą do 2025+". Strategia zakłada między innymi rozwój nowych technologii i silnych narzędzi IT, optymalizację kosztową obecnych produktów, przebudowę modelu biznesowego i organizacyjnego, konsolidację funkcji wsparcia, zbudowanie rentownego segmentu „Aftersale”, czy rozwój platformy pojazdów Regio 160 i zdobycie kompetencji dla produkcji taboru o prędkości powyżej 200km/h. Wszystko to ma przynieść spółce wzmocnienie pozycji lidera krajowego rynku i ekspansję na kolejnych rynkach zagranicznych. 

W tej chwili PESA realizuje produkcję elektrycznych zespołów trakcyjnych ELF2 dla Kolei Małopolskich i Kolei Dolnośląskich, nowego pojazdu 654 dla czeskiego przewoźnika Regio Jet,  Linków dla NEB i pojazdów nowej generacji z ekologicznymi silnikami klasy Stage V dla Ceskich Drah, lokomotyw Gama dla RCP, Pol Miedź Trans PCC Intermodal oraz tramwajów dla Śląska, Torunia i rumuńskich Jassów. W poniedziałek podpisała umowę tramwajów dla kolejnego miasta w Rumunii - Krajowej.

- To, że dostarczamy na czas pojazdy z których zadowoleni są nasi klienci jest efektem zmian wprowadzonych we wszystkich obszarach. Poprawiliśmy bezpośrednie relacje z przewoźnikami,  analizujemy rynkowe trendy, dostosowaliśmy projekty pojazdów do potrzeb klientów,  mamy lepsze relacje z poddostawcami i kooperantami, rozpoczęliśmy technologiczny przełom w produkcji, stawiamy na robotyzację i automatyzację, wiarygodnie i zdyscyplinowanie zarządzamy procesami finansowymi i rozliczeniami. Wszystko to tworzy nowy wizerunek PESA - twierdzi Krzysztof Zdziarski, prezes Zarządu PESA Bydgoszcz.

PESA zdecydowanie stawia na pojazdy niskoemisyjne. Najważniejszym projektem wdrażanym do produkcji jest platforma Regio160. Jej głównym założeniem jest jedna standardowa konstrukcja, która dzięki modułowości zabudowy pozwala konfigurować pojazdy o różnych napędach i dostosowanej do potrzeb przewoźnika zabudowie.

PESA przygotowuje się również do produkcji pojazdów z prędkościami powyżej 200 km/h. Te projekty spółka będzie realizować z partnerami zewnętrznymi, nie wyklucza współpracy zarówno z dostawcami gotowych rozwiązań czy technologii, jak i z producentami taboru.

- Nawiązujemy współpracę z kolejnymi partnerami technologicznymi, także zagranicznymi, którzy mają doświadczenie między innymi w realizacji projektów kolei dużych prędkości, czy implementacji technologii wodorowych. Ta otwartość na współpracę i budowanie kompetencji na przyszłość dzięki partnerstwu to jedna ze zmian w podejściu PESA do rozwoju - dodaje prezes Pesa.

Portfolio firmy uzupełnią lokomotywy w ramach rozwijanej rodziny Gama - będą to lokomotywa dwunapędowa /elektryczno-spalinowa/, lokomotywa elektryczna z silnikiem dojazdowym oraz lokomotywa wielosystemowa / 3kV, 15 kV i 25 kV/, która ma poruszać się z prędkością do 200 km/h.

- PESA jako największy krajowy producent taboru kolejowego dzięki stabilnemu inwestorowi, jakim jest PFR SA, może skoncentrować się dziś na rozwijaniu nowoczesnych technologii oraz nowych pojazdów odpowiadających potrzebom pasażerów, przemysłu oraz wymogów środowiskowych. Przykładem są lokomotywy z napędem wodorowym lub pojazdy regionalne, które wejdą do eksploatacji w najbliższym czasie. Wierzę, że realizacja tej strategii będzie służyła rozwojowi spółki, czyniąc ją największym producentem nowoczesnego taboru kolejowego w Europie Środkowo-Wschodniej – powiedział Paweł Borys, prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju SA.

Najbliższe tygodnie będą dla Grupy PESA bardzo pracowite. Spółka rozpoczyna dostawy pojazdów dla Kolei Małopolskich, czy tramwajów dla Jassów oraz  testy elektrycznego zespołu trakcyjnego 654 dla Regio Jet, który jako pierwszy pojazd dwunapięciowy będzie przygotowany do pracy na liniach międzynarodowych. Właśnie pojazd dla Regio Jet i lokomotywę wodorową PESA planuje zaprezentować  premierowo podczas wrześniowych Targów Trako w Gdańsku. 

(i)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (5)

Były prac.Były prac.

7 4

Pochwalcie się ile ludziom płacicie za ciężką pracę. Stawki lepsze są w piekarni .Taka gorzka prawda o tej firmie.!!! 17:51, 21.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niedoszłyniedoszły

7 4

Kilkanaście lat temu miałem pracować w Pesie ,zarobki słabiutkie zrezygnowałem 18:22, 21.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

The Big EThe Big E

5 0

To się właśnie nazywa "optymalizacja kosztowa". Zatrudnić Ukraińców. Jak będą za drodzy, to roboty poskładają wagony. I dzięki temu, choć chleb i prąd podrożeją, lokomotywy będą tańsze, Jak podobno w tamtym ustroju. 11:44, 22.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Leonard BorowskiLeonard Borowski

4 1

PiS wprowadził komunistyczne standardy. Obywatele są systemie okradani hodowaną celowo dwucyfrową inflacją, ktora Upaństwowienie wielu upadajacych firm było przekrętem. Teraz straty skarbu państwa pokrywane są przez dodruk pustych pieniędzy. Wszędzie przekręty, afery i zwykle złodziejstwo. Jak np. przy oglazanej przez Dudę , Emilewicz i jakiegoś jeszcze kombinatora akcji " polskie szwalnie", w wyniku której magazyny są zakochane g... bez atestu zwanym maseczkami. Straty skarbu państwa wynoszą ponad ćwierć miliarda złotych, tj. ok. 3,5 Sasina. O wszystkim dobrze wie Morawiecki. Z Polski zrobili chlew, w którym byle świnia żre z darmowego koryta. Na koszt przyszłych pokoleń. 14:58, 22.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RekRek

1 1

Panie, załóżmy " Borowski ". Piszesz człowieku "od rzeczy". Dwucyfrowa inflacja to pewnie w twoim chorym umyśle. Wracając do PESY, to za czasów PO , już by jej nie było , tak jak Zachemu, którego nikt nie ratował a zwłaszcza nasz prezydent Bruski, który oznajmił, że to prywatna firma. Tym razem Polski Fundusz Rozwoju SA, postanowił pomóc właścicielom PESY, która żle zrządzana utraciła zdolność kredytową . Jej dług uniemożliwiał dalsze kredytowanie zakupów i płacenie kar za niedotrzymywanie terminów dostaw , zamówionego taboru. Powinniśmy się cieszyć że zakład wychodzi na prostą. Kilka tysięcy ludzi ma pracę. Znam takich którzy pracują tam i wcale nie mają zamiaru zmienić swego pracodawcy. A ty Leonardzie zawsze pokrzywdzony. Biedny twój los. 23:58, 28.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
0%