Prowadzenie własnej firmy to nie lada wyzwanie. Przedsiębiorca musi trzymać rękę na pulsie w wielu obszarach. Umykać nie powinny mu zarówno sprawy księgowe, jak i marketing. Ważne jest zarządzanie zespołem, a także rozwój przedsiębiorstwa. Ten ostatni coraz częściej obejmuje wyjście ze swoimi produktami i usługami poza granicę kraju. Oznacza to, że trzeba poznać nie tylko specyfikę rynku, ale także język, w którym będzie można porozumiewać się z nowymi klientami kontrahentami. Czy język angielski może w tym pomóc?

W jakich branżach język angielski jest niezbędny?

Obecnie znajomość języka angielskiego ważna jest w każdej branży. Powinien go znać zarówno właściciel małego sklepiku z pamiątkami, jak i dyrektor wielkiego przedsiębiorstwa – dla każdego będzie on przydatną umiejętnością pozwalającą rozwijać firmę. Warto jednak pamiętać, że są takie branże, w których znajomość języków obcych jest szczególnie ważna. Taką dziedziną działania jest, chociażby turystyka. Angielski w małym paluszku trzeba też mieć, świadcząc usługi IT, finansowe czy marketingowe, HR. Wynika to nie tylko z tego, że w tych branżach jest on podstawowym językiem komunikacji, ale także z tego, że w nim publikowane są najnowsze badania, analizy, statystyki i inne materiały, z których można czerpać wiedzę i opierać się budując strategię rozwoju. 

Dlaczego prowadząc firmę, warto znać angielski?

Znajomość języka angielskiego to dla przedsiębiorcy przede wszystkim zysk. Wyższe kwalifikacje dają nowe możliwości i większy zarobek. Umiejętności językowe pozwolą nawiązać kontakty z nowymi kontrahentami, swobodnie negocjować bez tłumacza, podbijać nowe rynki. Zgodnie z raportem o wynagrodzeniach, które regularnie publikuje firma Sedlak&Sedlak, nauczenie się angielskiego, pozwala zarabiać co najmniej kilkaset złotych więcej miesięcznie. Co ważne wyższe zarobki będą dotyczyć każdej branży i każdego rodzaju przedsiębiorstwa — mikro, średniego, dużego. Wynika to z tego, że swoje usługi lub produkty będą mogli zaoferować na nowych rynkach i nowej grupie klientów. Powiększenie rynku zbytu zawsze wiąże się natomiast ze zwiększeniem przychodów.

Bez względu na to, czy jesteś dużym, czy małym przedsiębiorcą z klientami z nowych rynków musisz się jakoś porozumiewać -odpowiadać na ich zapytania, zgłaszać się do zleceń, przekazywać informacje o swoich produktach i usługach. Nikt oczywiście nie wymaga, aby uczyć się języka wszystkich krajów, w których się działa, angielski jako język międzynarodowy zupełnie wystarczy. Z jego pomocą bez problemu będzie można porozumieć się z większością ludzi na świecie czy to w formie pisanej, czy mówionej. Biegła znajomość angielskiego zaprezentowana w rozmowie telefonicznej czy video zostanie przez klientów i kontrahentów uznana za przejaw profesjonalizmu i poważnego podejścia do biznesu. Co więcej, pozwoli zaoszczędzić, nie będzie trzeba bowiem do tłumaczenia rozmów biznesowych czy korespondencji mailowej zatrudniać tłumacza.

 Jak uczyć się angielskiego mając mało czasu?

Wiele osób na samą myśl o biznesowym angielskim dostaje bólu brzucha. Obawiają się specjalistycznych fraz i słówek, z którymi do tej pory nie miały kontaktu. Nie ma jednak czego się obawiać, Business English można przyswoić tak samo prosto, jak język potoczny, wystarczy wybrać odpowiednią metodę nauki. Przedsiębiorcom chcącym swobodnie rozmawiać po angielsku i to w krótkim czasie z pomocą przychodzi kurs https://szybkanauka.pro/. Bazuje on na maksymalnym wykorzystaniu czasu lekcji i nauczenia w jej trakcie jak największej ilości przydatnych zwrotów, wyrażeń, konstrukcji gramatycznych. Nie należy się jednak obawiać, że Metoda Aktywnego Mówienia przykuje do książek, podręczników i gramatycznych ćwiczeń -wręcz odwrotnie bazuje ona na ćwiczeniach opartych na mówieniu, które trwa przez całą lekcję, dlatego wszelkie gramatyczne regułki przyswaja się przez praktykę.

Jakie umiejętności zdobędziesz, korzystając z metody aktywnego mówienia?

Metoda Aktywnego Mówienia przede wszystkim nauczy porozumiewania się, czyli mówienia po angielsku. Pozwoli przełamać barierę językową i wyzbyć się strachu przed mówieniem publicznie. Nauczy też podstawowych zwrotów i wyrażeń, które przydadzą się w codziennych i biznesowych sytuacjach. Dzięki temu, że jest ona zindywidualizowana, żaden przedsiębiorca nie musi się obawiać, że zamiast przydatnych w jego branży słówek będzie wkuwał na pamięć 100 nazw zwierząt czy zawodów.