Wojewoda Mikołaj Bogdanowicz podpisał z samorządowcami pierwsze umowy o dopłaty na przywracanie lokalnych połączeń autobusowych. Dziesięciu organizatorów publicznego transportu zbiorowego otrzyma w sumie prawie 167 tys. zł wsparcia z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.
- Mieszkańcy potrzebują połączeń autobusowych jako tego elementu, który wskazywany jest jako priorytet do tego, żeby nasze miejscowości wiejskie - a nam zależy na zrównoważonym rozwoju - cały czas się rozwijały. Te połączenia autobusowe są potrzebne i będą aktualne – mówił. Mikołaj Bogdanowicz. Wojewoda zapowiedział, że niebawem zostanie ogłoszony kolejny nabór.
Porozumienia podpisało 9 samorządów, których wnioski zostały pozytywnie ocenione. Powiat Rypiński, który również znalazł się na liście, podpisze umowę w późniejszym terminie.
Dopłatę przyznano następującym samorządom:
- 1. Powiat Sępoleński - kwota dopłaty – 61 454,00 zł, liczba linii – 15
- 2. Powiat Lipnowski - kwota dopłaty – 21 546,00 zł, liczba linii – 4
- 3. Powiat Rypiński - kwota dopłaty – 20 166,80 zł, liczba linii – 7
- 4. Powiat Tucholski - kwota dopłaty – 12 194,00 zł, liczba linii – 3
- 5. Gmina Mogilno - kwota dopłaty – 10 953,10 zł, liczba linii – 4
- 6. Powiat Mogileński - kwota dopłaty – 10 325, 81 zł, liczba linii – 3
- 7. Powiat Świecki - kwota dopłaty – 8 928,00 zł, liczba linii – 1
- 8. Gmina Sicienko - kwota dopłaty – 8 300,00 zł, liczba linii – 1
- 9. Gmina Łubianka - kwota dopłaty – 5 822,00 zł - liczba linii – 2
- 10. Gmina Gostycyn - kwota dopłaty – 4 980,00 zł, liczba linii – 1
30 lipca 2019 r. minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał porozumienia z wojewodami określające zasady dofinansowania z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Ich celem jest zapewnienie jednolitych warunków przekazywania dopłat organizatorom publicznego transportu zbiorowego we wszystkich regionach Polski. W 2019 r. dofinansowanie w skali kraju może wynieść 300 mln zł, a w kolejnych latach 800 mln zł. Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest państwowym funduszem celowym. Jego dysponentem jest minister do spraw transportu. Obsługę funduszu będzie prowadził Bank Gospodarstwa Krajowego.