Badania konsumenckie na stacjach paliwowych ISC przeprowadziła w 9 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Słowacji, Estonii, Litwie, Łotwie, Rumunii i na Węgrzech. W Polsce objęto nimi placówki ośmiu sieci m.in. Orlenu, BP, Bliskiej, Lukoil i Statoil.,
Pod uwagę brano m.in. czystość i wygląd stacji (zewnętrzny i wewnętrzny), dostępność akcesoriów, prezentację dostępnych produktów (ceny, datę ważności), jakość obsługi klienta oraz wygląd i zachowanie pracowników. W zestawieniu najlepszy wynik w kraju – i jeden z czołowych we wszystkich kontrolowanych państwach – uzyskała stacja paliwowa Lotosu przy ul. Wojska Polskiego 1, która otrzymała maksymalną liczbę 100 punktów. Podobną dostały jeszcze tylko placówki MOL i OMV w Budapeszcie. Kolejne dwa miejsca w naszym kraju zajęły stacje Statoila we Wrocławiu i Zabrzu.
Znacznie gorzej wypadła za to sama Polska, zajmując w całościowym zestawieniu dopiero 7 pozycję. Najsłabiej wypadliśmy w kategorii “obsługa przy kasie”, w której za nami uplasowała się tylko Estonia.
Najlepsza stacja benzynowa w Polsce jest w Bydgoszczy!
