Pozycjonowanie opiera się na prostej zasadzie. Aby zaistnieć w internecie, trzeba rozpoznać intencję użytkownika, który wpisuje zapytanie do wyszukiwarki, a następnie zoptymalizować serwis tak, by na nią odpowiadał. Ta usługa nie musi wiązać się z ogromnymi kosztami. Nawet tanie pozycjonowanie stron internetowych może być bardzo skuteczne. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób powinna rozpocząć się współpraca z firmą pozycjonerską, by zapewnić najlepsze wyniki w przyszłości.
Każdy audyt poprzedza analiza
Pozycjonowanie rozpoczyna się od przeprowadzenia analizy strony nie tylko pod kątem jej aktualnego stanu technicznego. Liczy się także historia domeny — to, w jaki sposób była linkowana, czy ktoś ją wcześniej pozycjonował, a także do czego służyła w przeszłości. Wszystkie te czynniki mogą mieć wpływ na to, jak trudne stanie się zajęcie oczekiwanej pozycji w Google.
Specjalista SEO powinien także przeanalizować ruch i widoczność strony. Dzięki temu można ustalić, które sekcje lub podstrony serwisu radzą sobie najlepiej, a które wymagają zmiany.
Wykonanie audytu i wdrożenie zmian
Po analizie przychodzi czas na wykonanie audytu. Specjalista bierze pod uwagę kilkadziesiąt najważniejszych czynników rankingowych, z których korzysta algorytm wyszukiwarki, oceniając stronę. Korzystając z własnego doświadczenia i narzędzi pozycjonerskich, wybiera najlepsze rozwiązanie dla danej strony, a następnie układa pod nie rekomendacje.
Konieczne jest nie tylko poprawne zoptymalizowanie części technicznej. Równie istotne, o ile nie najważniejsze, staje się zaplanowanie treści w serwisie. Pozycjonowanie strony internetowej w Google nie przyniesie większych efektów bez tego elementu. Dobrze rozplanowana, świetnie napisana treść to podstawa każdej usługi SEO. Firmy pozycjonerskie oferują zazwyczaj własne pakiety treści w ramach umowy. Warto zapytać, czy copywriterzy piszący dla naszej strony mają wiedzę na temat branży, a nawet poprosić o próbkę tekstów.
Wykonanie szerokiego audytu SEO dla strony to początek współpracy. Wyniki nie pojawią się jednak, jeśli zmiany nie zostaną zastosowane na stronie. Dlatego tak ważna jest współpraca ze specjalistą i jak najszybsze wdrożenie zmian. Dopiero od tego momentu zalecenia optymalizacyjne pracują na lepszą widoczność serwisu. To, kiedy zauważymy wzrost ruchu, zależy między innymi od trudności i popularności pozycjonowanych fraz.
Pozycjonowanie stron nie jest jednorazową usługą
Oczywiście to dopiero początek. W przypadku pozycjonowania, by zauważyć dobre wyniki, musimy nastawić się na intensywną i długotrwałą współpracę, która jednak bardzo się opłaca. Nawet tanie pozycjonowanie stron internetowych, zazwyczaj okrojone do najpotrzebniejszych usług, okazuje się niezbędne dla wielu serwisów polegających na widoczności w internecie.
Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy w stanie pojawić się na upragnionej pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Wybierając dobrą firmę oferującą usługi SEO, zyskujemy profesjonalną opiekę nad stanem technicznym strony, a także doradztwo analityczne. Pozycjonowanie to proces długotrwały, ale przynoszący konkretne zyski.