Zamknij
REKLAMA

3 szybkie dania bez gotowania na upały

16:52, 20.07.2021 | Artykuł sponsorowany
Skomentuj

Obiady serwowane podczas upalnych miesięcy powinny być lekkie i dawać poczucie orzeźwienia. Oprócz tego jednak warto, aby były szybkie w przygotowaniu. Wysoka temperatura powietrza zdecydowanie nie motywuje do spędzania czasu w kuchni nad gorącymi, parującymi potrawami. To, na co mamy ochotę latem to ekspresowe i łatwe obiady. Co zatem możemy przygotować?

Chłodnik ogórkowy

Chłodniki doskonale sprawdzą się w roli swoistych orzeźwiaczy, które podczas upalnych dni przyniosą odrobinę ulgi i uzupełnią straty wody. Uzupełnianie wody w organizmie podczas upałów jest sprawą wysokiej wagi, ponieważ niedobór prowadzić może do bólu głowy, omdleń i wielu innych, niebezpiecznych dla naszego zdrowia reakcji. Wykorzystanie sezonowych warzyw bogatych w składniki mineralne będzie też świetną suplemetnacją dla wytrącanych wraz z potem soli mineralnych.

Składniki:

  • Ogórki gruntowe - pół kilograma
  • Jogurt naturalny - 300 ml
  • Rzodkiewki - 1 pęczek
  • Czosnek - 1 ząbek
  • Musztarda - 10 ml

Do smaku: Sól, pieprz, koperek, pietruszka, odrobina soku z cytryny

Przygotowanie:

Ogórki obrać i zetrzeć na tarce, najlepiej takiej o grubych oczkach. Rzodkiewkę pokroić w drobną kostkę. Mieszaninę ogórka i rzodkiewek połączyć z jogurtem naturalnym. Doprawić musztardą, sprasowanym czosnkiem, posiekaną pietruszką i odrobiną sokiem z cytryny. Udekorować pietruszką. 

Sałatka arbuzowo-serowa

Ta propozycja dania sprawdzi się zarówno jako lekki obiad czy kolacja, jak i jako szybka zdrowa przekąską, kiedy mamy ochotę na coś na ząb. Arbuz nada sałatce wyśmienitego aromatu i nieco soczystości, a ser feta, ser pleśniowy oraz orzechy włoskie delikatnie przełamują słodycz owocu, tworząc prawdziwą symfonię smaków. Witamina A i E zawarta w arbuzie poprawia wygląd włosów i skóry i paznokci, a orzechy pozytywnie wpłyną na układ nerwowy.

Składniki: 

  • Arbuz - 600 g 
  • Ser typu feta - 200 g
  • Ser pleśniowy srebrzysty - 200 g
  • Orzechy włoskie łuskane - 100 g
  • Oliwa - 4 łyżki 
  • Sok z cytryny - 2 łyżki 

Do smaku: mięta, bazylia, kolendra, pieprz czarny mielony

Przygotowanie:

Arbuza umyć, osuszyć i oddzielić miąższ od skórki. Miąższ pokroić w kostkę. Fetę oraz ser pleśniowy również pokroić w kostkę i ostrożnie dołożyć do arbuza, tak aby delikatna feta nie pokruszyła się. Orzechy posiekać i oprószyć nimi sałatkę. Posiekać i  dodać miętę, bazylię, kolendrę oraz zmielony pieprz. Na koniec polać gotową sałatkę oliwą i sokiem z cytryny.

Koktajl truskawkowo-bananowy

Koktajle to pozycja w menu, którą szczególnie upodobały sobie dzieci. Nic dziwnego, bowiem zmiksowane, dojrzałe owoce, mleko i śmietanka to połączenie, któremu trudno się oprzeć. Banany i truskawki zawierają sporo potasu, korzystnie oddziałującego na pracę serca, a także wapń, magnez i fosfor, który wywiera istotny wpływ na utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej. Podczas upalnego lata czynnik ten nigdy nie może być zbagatelizowany!

Składniki:

  • Mleko - 200 ml
  • Słodka śmietana 12% - 100 ml
  • Mascarpone - 1 łyżka
  • Truskawki - 300 g
  • Banan - 1 sztuka
  • Cukier lub słodzik do smaku

Przygotowanie:

Obrać banana, truskawki umyć i usunąć z nich szypułki. Blendować owoce, dodając systematycznie resztę składników. Koktajl powinien mieć gęstą konsystencję.

Wszystkie trzy propozycje są bardzo proste w przygotowaniu i nie wymagają gotowania. Latem, kiedy spędzamy czas na wypoczynku, często w miejscach bez dostępu do kuchni dobrze zaopatrzonej w sprzęt taki jak kuchenki elektryczne czy gazowe, możliwość przygotowania dań bez konieczności gotowania będzie prawdziwym wybawieniem. Możemy też iść o krok dalej - jeśli marzymy o zupełnym braku obowiązków i chcemy na wakacjach po prostu cieszyć się słońcem i piękną pogodą, postawić można na catering dietetyczny. Dieta pudełkowa rozwiązuje problem codziennego gotowania, bo gotowe posiłki na cały dzień dostarcza prosto pod drzwi na wskazany adres. Kiedy więc poczujemy chęć wylegiwania się na leżaku z kubkiem lemoniady w dłoni, śmiało możemy pożegnać wyrzuty sumienia za „nie zrobiony obiad”. Są na to sposoby. A my, póki sezon trwa - korzystajmy z letniej aury poza duszną kuchnią!

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (1)

OCTIM Wytwórnia OctuOCTIM Wytwórnia Octu

0 0

Bardzo smaczne przepisy, po więcej równie ciekawych receptur zapraszam na https://www.octim.com.pl/przepisy/ 10:22, 31.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%