Przesyłki kurierskie cieszą się rosnącą popularnością tak w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju. Co za tym idzie - przewoźnicy wprowadzają coraz więcej funkcjonalności, których celem jest usprawnienie przewozu i przekazanie klientowi maksimum informacji. Jednym z rozwiązań, które jest szczególnie przydatne, jest śledzenie przesyłki, które pozwala na bieżąco kontrolować, gdzie znajduje się przesyłka. Jak skorzystać z tej opcji?
1. Znajdź numer przesyłki
Nadając przesyłkę za pośrednictwem KurierNet.pl otrzymujesz numer nadania, pochodzący od wybranej przez Ciebie firmy kurierskiej. To zazwyczaj ciąg cyfr i liter o długości specyficznej dla danego przedsiębiorstwa, używany do identyfikacji określonej paczki.
Dodatkowo, część przewoźników przesyła także wiadomość e-mail, w której można znaleźć wyżej wspomniany numer.
2. Wejdź na stronę przewoźnika
Przesyłki kurierskie z reguły pojawiają się w systemie danego przewoźnika nie później niż kolejnego dnia roboczego po jej nadaniu, choć od tej reguły mogą zdarzyć się odstępstwa. Zasadniczo jednak, numer śledzenia przesyłki może być przez nas wykorzystany do sprawdzenia bieżącego etapu tranzytu. Jeśli po wpisaniu numeru nadania w opcję "śledzenie przesyłki" nie pojawiają się żadne informacje, może to oznaczać, że paczka nie została jeszcze zarejestrowana przez kuriera.
Jeśli jednak jest ona tam dostępna - można przejść do kroku numer 3.
3. Sprawdź niezbędne informacje
Jeśli numer przesyłki kurierskiej pojawia się po wpisaniu w wyszukiwarkę numeru - uzyskujemy dostęp do istotnych informacji. Ich zakres może różnić się w zależności od danej firmy kurierskiej, jednak z reguły są to dane dotyczące aktualnej lokalizacji paczki, a w niektórych przypadkach - związane także z tym, kiedy zostanie ona dostarczona. Niektóre firmy kurierskie - aby ułatwić kontakt i przyspieszyć go - decydują się również na podanie numeru do kuriera, jednak ten z reguły jest udostępniany w wiadomości e-mail.
4. W razie wątpliwości - nawiąż kontakt
Jeśli masz wrażenie, że czas pomiędzy nadaniem przesyłki a jej wprowadzeniem do systemu za bardzo się wydłuża lub pomimo upływu kilku dni paczka nie pokazuje się w śledzeniu przesyłki, lub jakakolwiek inna kwestia wzbudza Twoje wątpliwości - skontaktuj się bezpośrednio z infolinią przewoźnika lub firmą KurierNet. Może okazać się, że pomimo dochowania szczególnej staranności, doszło do uszkodzenia przesyłki lub jej zagubienia - w takiej sytuacji firma kurierska przeprowadzi własne dochodzenie wewnętrzne, które wykaże ewentualne nieprawidłowości i pozwoli załatwić sprawę w sposób pozytywny dla klienta.
Powyżej opisane kwestie dotyczą marginalnej ilości przesyłek i zazwyczaj są związane z błędem ludzkim, którego trudno jest uniknąć. Większość przesyłek nadawanych za pośrednictwem Kuriernet.pl dociera jednak do adresata w ciągu maksymalnie 2-3 dni roboczych od jej nadania (w zależności od odległości, gabarytów paczki, a także warunków drogowych i ilości przesyłek nadawanych w danym czasie - z reguły w okresie bezpośrednio poprzedzającym ważne święta - jak Boże Narodzenie) - ilość przesyłek wzrasta.