Marketing w sieci to dziedzina dla wielu przedsiębiorców niemożliwa do zgłębienia. Nawet jako właściciele małych biznesów e-commerce zazwyczaj ogrom pracy nad popularnością strony WWW zrzucamy na barki agencji interaktywnych. Oczywiście, eksperci codziennie stający przed złożonością zadań dotyczących promocji marki prześcigają nas o lata doświadczenia i mnóstwo wypracowanych, skutecznych strategii na objecie prowadzenia w branżowym internecie. Poniżej korzystając ze zgromadzonej przez fachowców wiedzy postaramy się przedstawić Państwu dwie najważniejsze metody na popularność na niwie wirtualnej.
Bez pozycjonowania tracimy szansę na przegonienie rywali
Obecnie konkurencja w prawie każdej gałęzi sieciowej działalności wydaje się nie do sforsowania. W wielu dyscyplinach mamy do czynienia z tak zwanymi agregatorami treści, a więc firmowymi stronami, które mogą pochwalić się setkami lub tysiącami tekstów content marketingowych oraz podobną ilością wartościowych linków prowadzących pod dany adres. Nietrudno się domyślić, że topowa dziesiątka wyników stanowi najczęściej zabetonowane zestawienie firm od lat doskonale planujących swoją obecność na cyfrowym rynku. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy rezygnować z pozycjonowania. Eksperci z agencji SEM po zoptymalizowaniu strony pod wyszukiwarkę, podejmą rękawicę i obok tworzenia unikalnych oraz jeszcze bardziej zorientowanych na problemy odbiorców treści, zaczną choćby pozycjonować nas na frazy z tak zwanego długiego ogona. Dzięki nim niejako tylnymi drzwiami uda nam się sięgnąć po klientelę korzystającą z rezultatów organicznych Google.
Google Ads, czyli jak zaoszczędzić sobie trudu
Okres oczekiwania na efekty, jakie przyniesie pozycjonowanie stron, może się okazać całkiem spory. Dlatego dla wszystkich niecierpliwych lub tych, którzy zwyczajnie pragną ominąć koszty związane z inwestycją w pozycję, Google przygotowało specjalne narzędzie. Ads (dawniej Adwords) zagwarantuje nam możliwość dotarcia do niemal nieograniczonego grona odbiorców, a przy tym kampania zacznie działać już w 15 minut od konfiguracji. Choć ustawienia akcji promocyjnej na początku lepiej zostawić fachowcowi do spraw PPC ze sprawdzonej agencji, już w niedługi sposób sami będziemy w stanie okiełznać meandry interfejsu Ads. Do dostosowania mamy przede wszystkim grupę docelową, porę wyświetlania, model rozliczeniowy, słowa kluczowe oraz przeznaczony na nie budżet. Aby dotrzeć jednak do pożądanego targetu najniższym nakładem środków z pewnością warto zgłębić szczegółowe poradniki lub zdać się na podpowiedzi marketerów.