Po wybudowaniu wielopoziomowego parkingu przy starówce kupcy z okolic Starego Rynku starali się przekonać prezydenta do zainstalowanie progów zwalniających na ul. Pod Blankami lub do odwrócenia kierunku ruchu na tej ulicy. Ostrzegali, że szybko przejeżdżające samochody stwarzają duże zagrożenie dla pieszych, zwłaszcza na odcinku między Przesmykiem a wejściem do wielopoziomowego parkingu.
Na początku lutego br. na złożoną w tej sprawie przez radnego Jarosława Wenderlicha (PiS) interpelację zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz odpowiedział, że “w ramach budowy linii tramwajowej w ul. Kujawskiej zamknięty zostanie wjazd w ul. Długą z ul. Wały Jagiellońskie. Na ul. Długiej wybudowany zostanie plac do zawracania i wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy na opisywanym fragmencie ulicy (…) [i] ruch ul. Pod Blankami z kierunku ronda Bernardyńskiego do placu Poznańskiego zostanie wyeliminowany”. Wiceprezydent Kozłowicz poinformował wtedy również, że “Dokumentacja budowlana, uzgodniona z Konserwatorem Zabytków nie przewiduje progów zwalniających na opisywanej drodze. Celem zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa na ul. Pod Blankami wprowadzona została strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h oraz wyznaczone zostały czasowe stanowiska dla pojazdów zaopatrzenia oraz mieszkańców, które wpływają na spowolnienie ruchu pojazdów poruszających się ul. Pod Blankami”.
Takie rozwiązanie nie przekonało radnego Wenderlicha. Z jego inicjatywy Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Rady Miasta Bydgoszczy skierowała do Prezydenta Bydgoszczy wniosek w sprawie konieczności instalacji progów zwalniających na ul. Pod Blankami.
Prezydent Rafał Bruski zgodził się ze stanowiskiem komisji informując, że Zarząd Dróg jest w trakcie opracowywania projektu zmiany organizacji ruchu w tym miejscu i że pierwszy próg powstanie na ul. Pod Blankami na odcinku od ul. Długiej do ul. Jana Kazimierza, natomiast drugi zlokalizowany zostanie przed ul. Przesmyk.
Ponadto projekt ZDMiKP przewiduje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Długiej na odcinku od ul. Jana Kazimierza w kierunku ul. Podwale. – Celem tej zmiany jest wyeliminowanie przejazdu wzdłuż ulicy Długiej (od placu Kościeleckich do ul. Poznańskiej) jako alternatywnego do przejazdu przez rondo Bernardyńskie i ul. Wały Jagiellońskie – uzasadnił projektowane zmiany Rafał Bruski.