Zamknij

 Wzmocnij mięśnie ramion i zwiększ swoją sprawność 

13:26, 26.05.2020 | materiały partnera

Codzienne, regularne ćwiczenia mięśni ramion i grzbietu pozwolą nam na dłużej zachować sprawność fizyczną i młody wygląd, a także prosty kręgosłup. Dzięki dobrze rozwiniętym mięśniom ramion i pleców będziemy trzymać się prosto i zapobiegniemy zniekształceniu sylwetki. Podciąganie na drążku to dobre ćwiczenie zarówno dla osób rozpoczynających treningi, jak również zaawansowanych. Z powodzeniem zastępuje ono wiele trudnych ćwiczeń na siłowni.

Drążki do podciągania

Drążki do ćwiczeń to jeden z najpopularniejszych przyrządów gimnastycznych. Jet to sprzęt dostępny niemalże w każdym klubie sportowym i w każdej siłowni. Ćwiczenia na drążku pozwalają nie tylko wzmocnić ramiona, głównie bicepsy, a także mięśnie grzbietu, lecz również zmniejszają napięcie mięśni i przyczyniają się do ogólnej poprawy wydolności organizmu. Drążek do podciągania dostępny na https://kelton.pl/pol_m_WYPOSAZENIE-SILOWNI_DRAZKI-DO-CWICZEN_DRAZKI-DO-PODCIAGANIA-492.html to również jeden z elementów domowej siłowni, poza tym można go zamontować w drzwiach nawet w niewielkim pokoju.

Co możesz zyskać?

Warto pamiętać, że efekty podciągania na drążku zależą od wyboru określonej techniki. Duże znaczenie ma sposób, a także szerokość chwytu. Ćwiczenia nachwytem sprzyjają wzmocnieniu mięśni pleców, natomiast podchwytem –wpływają pozytywnie na mięśnie ramion aktywizując pracę bicepsów. Ma to przełożenie na szybszy rozrost tkanki mięśniowej w tych miejscach.  Niezależnie od techniki podciąganie na drążku ma ogromny wpływ na kształtowanie mięśni ramion. Jednak, aby uzyskać odpowiednią rzeźbę ramion, najlepiej jest ćwiczyć podchwytem, czyli z palcami ułożonymi na drążku w kierunku osoby ćwiczącej.

Rodzaje drążków do podciągania

Prosty drążek można bez trudu zamocować w domu w futrynie drzwi. Innym rozwiązaniem jest drążek mocowany do ściany albo do prowadnic. Można na nim wykonywać urozmaicone ćwiczenia wykorzystując 3 rodzaje uchwytów: wąski, szerszy i najszerszy. Możliwość zamocowania drążka na prowadnicy pozwala regulować jego wysokość w 11 poziomach, dzięki czemu użytkownik może ustawić przyrząd odpowiednio do swojego wzrostu. Bardziej wytrzymały jest drążek na ramce. To sprzęt atestowany przez profesorów Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Konstrukcja drążka jest spawana, dzięki czemu jest bardzo wytrzymały aż do 250 kilogramów.  Atestowane drążki marki Kelton zapewniają bezpieczeństwo podczas treningów oraz różnorodne ćwiczenia. Odpowiednia odległość drążka od ściany zapewnia ćwiczącemu wygodną pozycję, a grube uchwyty o średnicy o 27 mm pozwalają pewnie trzymać drążek.

Drążki montowane do ściany

Na drążku, który mocujemy do ściany lub do prowadnic można wykonywać wiele ćwiczeń, dzięki którym rozwijamy mięśnie różnych partii ciała: ramion, grzbietu, nóg i brzucha. Aby wzmocnić mięśnie grzbietu można wykonywać ćwiczenia nachwytem, m.in. podciąganie szerokim chwytem, jak również podciąganie podchwytem i w chwycie neutralnym. Ponadto drążek tego typu umożliwia ćwiczenie mięśni nóg i brzucha poprzez unoszenie nóg w zwisie na drążku. W trakcie wszystkich ćwiczeń pracują również mięśnie ramion.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop