Zamknij
REKLAMA

Czy blog może przynosić korzyści – osobom i firmom?

20:34, 12.07.2020 | Materiały partnera
Skomentuj

Wiele osób uważa, że aktualnie prowadzenie bloga jest nieopłacalne i niemodne. Argumentuje się to tym, że teraz internauci są nastawieni albo na krótkie formy tekstowe stosowane w mediach społecznościowych, albo na materiały video (najlepiej też nie za długie), a czytaniem rozwlekłych tekstów w internecie zajmują się tylko te najbardziej wytrwałe i... staromodne osoby. Prowadzenie bloga może jednak przynosić wiele korzyści. Dlaczego warto to robić?

Platforma dla samorozwoju

Często mówimy sobie, że poczytamy na jakiś temat, dowiemy się więcej, kiedyś w końcu zajrzymy nawet na strony Wikipedii by zgłębić jakieś zagadnienie, a ostatecznie tych planów nie realizujemy. Prowadzenie bloga może stać się świetnym pretekstem do realizacji tych planów rozwojowych. Pisząc bloga w tematyce, którą się interesujemy, będziemy co rusz sięgać do innych źródeł, weryfikować i wzbogacać naszą wiedzę przez research, a potem wszystko utrwalać – pisząc. Blog może stać się zatem wygodną, skuteczną i bardzo przyjemną platformą dla samorozwoju. Może to działać także w przypadku przedsiębiorstw – nawet pisząc bloga firmowego w swojej dziedzinie i o swojej branży, będziemy musieli czasem uciekać się do researchu. A stąd już całkiem niedaleka droga do natrafienia na ciekawe pomysły, które rozwiną biznes.

Miejsce na budowanie relacji

Dlaczego blogi są systematycznie odwiedzane przez internautów? Często dlatego, że odwiedzający czują więź z piszącym, lubią zaglądać, co u niego słychać i angażować się w postaci komentarzy i udostępnień treści w jego działalność w internecie. Blog daje możliwość otrzymywania feedbacku od czytelników, nawiązania z nimi dyskusji, znalezienia nowych znajomych i stworzenia wiernej, inspirującej się nawzajem społeczności. Patrząc ponownie z punktu widzenia przedsiębiorcy – to także coś, na czym firma może skorzystać. Z korzyścią dla każdej firmy jest bowiem posiadanie grona wiernych klientów, którzy interesują się marką i są jej ambasadorami w swoich rodzinach i kręgach znajomych. W tworzeniu takiej społeczności z powodzeniem może pomóc ciekawy blog firmowy.

Przestrzeń na prezentację

Prowadzenie bloga często wynika z potrzeby wyrażenia swojego zdania na określony temat i zaprezentowania siebie. Blog może stać się przestrzenią dla unaocznienia swoich emocji, swoich przemyśleń i swojego sposobu postrzegania świata. To korzyść także dla przedsiębiorstw, prowadzącego blog firmowy, które mogą poprzez taką aktywność zaprezentować swoje wartości, pokazać sposób pracy, zapoznać klientów ze swoimi pracownikami czy unaocznić, jak powstają produkty, które sprzedają. Na strony internetowe firm często mało kto wchodzi, a ciekawie prowadzonego bloga z interesującymi informacjami o firmie chętniej można przeczytać, choćby dla rozrywki. A tymczasem nasza firma staje się bardziej znana i lepiej rozpoznawalna.

Budowanie pozycji eksperta

Blogi niejednokrotnie są platformą do dzielenia się wiedzą. Osoba, która interesuje się lub pracuje w danym obszarze poprzez bloga może edukować i uświadamiać. Przykładem może być wiele blogów ze specjalistycznych dziedzin – marketingu, medycyny, dietetyki czy finansów. Blog pozwala budować osobie pozycję eksperta w danej dziedzinie. Podobnie jest z blogami firmowymi – także one pomagają na tworzenie w czytelnikach przeświadczenia, że dana firma jest specjalistą w dziedzinie, który dzieli się wiedzą na swoim blogu. Blog firmowy może pomóc w budowaniu pozycji lidera i specjalisty w danej branży.

Miejsce na uzyskanie opinii lub porady

Posiadając szerszą grupę odbiorców bloga można pokusić się o wybadanie opinii tej większej społeczności na dany temat, motywując do wyrażania jej na przykład w komentarzach. Można też poprzez tego typu narzędzie poprosić o poradę na jakiś temat. Korzystać z tego mogą także przedsiębiorstwa, sondując wśród czytelników firmowego bloga na temat opinii o produkcie czy trendów na danym rynku. Firmowy blog może stać się miejscem identyfikacji potrzeb klientów i... prowadzenia mini-badań konsumenckich.

To się opłaca – także firmie

Blog może przynosić wymierne, zupełnie realne korzyści finansowe. Mowa tu nie tylko potencjale reklamowym blogów, które współpracują z markami, otrzymując za to wynagrodzenie, gdyż dojście do tego etapu może być trudne i czasochłonne. Blog jednak znajdujący się przy sklepie internetowym czy przy witrynie firmowej może realnie wpływać na zwiększanie się przychodów przedsiębiorstwa poprzez poprawę pozycjonowania sklepu lub strony internetowej https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie/. Blog jest idealnym miejscem na rozmieszczenie słów kluczowych, zachęcenie do przekazywania treści i informacji o firmie dalej czy zapewnienie sobie stałych bywalców na stronie. A większy ruch na stronie, zapewniony lepszą pozycją w wyszukiwarce to prosta droga do wyższych przychodów. Poszukując sposobów na poprawienie widoczności swojej firmy w sieci i pozyskanie nowych klientów warto zastanowić się nad stworzeniem bloga firmowego – może akurat okaże się on kluczem do sukcesu.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz