Zamknij

Dieta biegacza - wskazówki dotyczące posiłków

13:39, 15.10.2020 | materiały partnera

Na twoją kondycję, szybkość i wyniki w sporcie wpływa nie tylko intensywność twoich treningów, ale także to jak się odżywiasz. Jeśli zależy ci na schudnięciu, zachowaniu zdrowia czy poprawieniu swojego czasu, bieg nie może kończyć się skręceniem do budki z kebabem lub innym niezdrowym jedzeniem. Jeden batonik owsiany też jednak nie załatwi sprawy. Zobacz kilka wskazówek, co należy jeść, kiedy biegasz regularnie.

Bieg z pustym żołądkiem – czy to dobry pomysł?

Zastanawiasz się, czy poranek możesz rozpocząć od biegania, czy jednak najpierw usmażyć sobie tę jajecznicę? Odpowiedź nie jest taka oczywista. Jeśli twoja motywacja do treningu ma opadać wraz z każdą kolejną łyżką owsianki, którą wpakujesz sobie do buzi, może lepiej od razu załóż buty do biegania i pędź. Pamiętaj jednak, że głodny biegacz nie może się forsować. Spokojny bieg przez około 40 minut może być bezpieczną opcją, ale przed intensywnym i długotrwałym treningiem, zjedz koniecznie porządny posiłek. Reaguj też, kiedy tylko zrobi ci się słabo. Przerwij bieg i zjedz coś. Dobrze jest na wszelki wypadek zabierać ze sobą na poranną przebieżkę jakiś batonik czy drobną przekąskę, którą można się poratować.

Co jeść po ściągnięciu trampek?

Pierwsze 30 minut po biegu, to tak zwane okienko węglowodanowe, czyli czas kiedy twój organizm szybciej wchłania pokarm i wykorzystuje go do parentingowej regeneracji. Posiłek spożyj więc jak najszybciej, dzięki czemu odbudujesz mięśnie i uzupełnisz glikogen. Najlepsze opcje to przede wszystkim wszelkiego rodzaju jogurty, shake czy smoothie z owocami albo po prostu koktajl białkowy. Wpisz też do swojego menu inne wartościowe produkty, takie jak jajka, hummus, masło orzechowe i ryby. Dobre wskazówki odnośnie diety i aktywnego stylu życia możesz też znaleźć tutaj: http://wszystkocokocham.com.pl/. Opinie specjalistów pomogą ci skomponować właściwy jadłospis do twojego planu treningowego.

Czego nie jeść przed biegiem?

Nie każdy posiłek będzie ci służył w trakcie biegu. Nawet po dobrym śniadaniu czy podwieczorku możesz nie czuć się najlepiej. Unikaj smażonych, tłustych potraw przed treningiem, jeśli nie chcesz mieć problemów żołądkowych. Ich trawienie zajmuje sporo czasu, przez co może ci towarzyszyć uczucie ciężkości. Kofeinę i nabiał też odstaw na bok, zwłaszcza jeśli wiesz, że twój żołądek jest wrażliwy. Nie na każdej trasie będzie łatwo zrobić przerwę na toaletę, więc lekki posiłek zminimalizuje ryzyko wystąpienia niekomfortowej sytuacji. 

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop