Zakup strony internetowej to poważna decyzja, ponieważ zwykle jest to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Oczywiście można zamówić tańszą stronę, jednak musisz się zastanowić, czy taka na pewno sprosta Twoim oczekiwaniom. Koszt projektu bowiem zależy od tego, jak bardzo jest złożony. Im większy i bardziej skomplikowany, tym na jego stworzenie należy poświęcić wprost proporcjonalnie więcej czasu oraz umiejętności w wyniku czego cena wzrasta. Warto jednak pamiętać, że profesjonalna strona z czasem przynosi wymierne korzyści, a więc koszty poniesione na stronę zwracają się wraz z nawiązką.

Co składa się na cenę strony internetowej

Strona internetowa to nie tylko obszar, który widzisz po wejściu pod konkretny adres. To część graficzna witryny, która pozwala Ci odnaleźć potrzebne informacje czy produkty, ale oprócz tego musisz pamiętać o warstwie niewidocznej, czyli całym zapleczu technicznym. Strona www to twór wielowymiarowy, dlatego jego przygotowanie wymaga zaangażowania kilku osób. Na koszt kompletnej strony www składa się szereg elementów, a nad każdym z nich pracuje oddzielny dział.

Cena strony www obejmuje takie komponenty jak m.in.:

      1. Grafika

Szata graficzna musi się wyróżniać i budzić zainteresowanie, wśród odwiedzających. Grafik, który zna aktualne trendy, sporządzi projekt z oryginalnym banerem, umiejętnie rozplanuje ułożenie poszczególnych modułów, zastosuje ciekawe infografiki i zdjęcia, odwołując się do konkretnej branży.

      2. Kodowanie

Niewidoczną warstwą strony zajmują się programiści, którzy zadbają o zakodowanie strony na podstawie projektu, by witryna dobrze się prezentowała, działała bezawaryjnie i można ją było w przyszłości wygodnie modyfikować. Profesjonalnie wykonane programowanie sprawia, że strona szybko się ładuje i poprawnie wyświetla, co zdecydowanie doceniają użytkownicy internetu.

      3. Responsywność

Ze stron internetowych korzystamy nie tylko przez komputery, ale w ogromnej mierze przegląda się je poprzez smartfony i inne urządzenia mobilne. Dzięki responsywności poszczególne elementy strony dopasowują się do danego ekranu, więc poruszanie się po niej jest proste i wygodne.

      4. Treści

Strona internetowa musi zawierać treści, w których będą zawarte informacje o Twojej firmie oraz ofercie. Copywriter zajmie się tym, by opisy zachęcały klientów do pozostania na stronie i angażowały ich do podjęcia konkretnych działań np. kontaktu, złożenia zamówienia.

Ile kosztuje strona internetowa

Zakres cen strony internetowej dla firm jest dosyć szeroki i zależy od tego, na jaką stronę się zdecydujesz. Chcąc Ci ułatwić wybór, przygotowaliśmy kilka pakietów, które zróżnicowaliśmy pod kątem cen oraz zawartości działań, jakie podejmujemy w ramach realizacji projektu. Ceny naszych stron internetowych wynoszą od 970 zł netto do 9000 zł netto i więcej. Podkreślamy jednocześnie, że każdy projekt rozpatrywany jest indywidualnie i cena danego projektu określana jest po wcześniejszych uzgodnieniach z klientem.

Ogólnie rzecz biorąc najtańsza opcja, jaką możemy zaproponować to strona internetowa zbudowana na podstawie szablonu i która sprawdzi się jako strona wizytówka dla firmy. Uzupełniona o zdjęcia obrazujące czym się zajmujesz, treści czy galerię realizacji, zyskasz estetyczną stronę, nawet jeśli nie dysponujesz zbyt dużymi funduszami. Jest to doskonała opcja dla początkujących, którzy dopiero zaczynają rozwijać swój biznes w sieci.

Na większe firmy czekają pakiety, w ramach których tworzymy projekty z indywidualną grafiką i posiadające skrojone na miarę oczekiwań funkcjonalności. Zachęcamy do sprawdzenia poszczególnych propozycji pakietowych, by wybrać ten idealnie dopasowany do budżetu oraz celów biznesowych, jakie planujesz osiągnąć.

Sprawdź cennik specjalnie przygotowany pod tworzenie stron www w Bydgoszczy.

Koszt utrzymania strony internetowej

Strona internetowa nie będzie działać bez adresu, czyli domeny oraz plików, które muszą znaleźć się na serwerze, a więc hostingu. Jeśli nie dysponujesz własną domeną i hostingiem, w grę wchodzi zatem dodatkowy, ale niewielki koszt utrzymania usługi w wysokości 180 zł netto na rok. Przez pierwszy rok usługa jest darmowa.

Elementy dodatkowe - marketing

Działania mające na celu wypromowanie strony w internecie są bardzo ważne, jeśli potencjalni klienci mają zauważyć Twoją firmę wśród konkurencji. Pozycjonowanie strony, a w tym m.in. optymalizacja strony, kampanie AdWords, obsługa mediów społecznościowych czy blog pozwolą rozwinąć ruch na stronie i doprowadzić do zwiększenia sprzedaży. Koszty marketingu szacowane są również indywidualnie po wspólnych ustaleniach z marketingowcami, którzy doradzą, jakie z działań warto wdrożyć przy Twojej stronie.

Nie jesteś do końca pewny, jaka strona internetowa będzie najlepsza dla Twojej firmy? Może masz pomysł, który chciałbyś zrealizować? Skontaktuj się z nami, a chętnie udzielimy wsparcia w przygotowaniu strony, dzięki której pozyskasz nowych klientów i zwielokrotnisz swoje zyski ze sprzedaży.