Zapotrzebowanie na kompleksowe usługi IT w dobie pandemii koronawirusa poszło w górę. Jaką obsługę zlecają firmy?

Praca zdalna, ale również większa liczba zamówień w sklepach internetowych oraz wdrożenia nowych systemów informatycznych – to tylko wybrane elementy szeroko pojętego obszaru informatycznego, z jakimi muszą mierzyć się firmy w okresie epidemii koronawirusa wywołującego COVID-19. Większy udział obszaru IT automatycznie przełożył się na wyższe zapotrzebowanie na usługi informatyczne w Warszawie i w innych miastach w Polsce.

Stała obsługa IT zlecana coraz częściej

Podstawą działalności wielu firm w obecnej sytuacji pandemicznej stały się komputery i internet. Dostęp do sieci, a także do firmowych zasobów w postaci systemów informatycznych stał się niezbędny do codziennej realizacji zadań poza siedzibą firmy.

W dobie COVID-19 zwiększyła się też liczba zamówień w sklepach internetowych, dlatego także one zaczęły wymagać fachowego wsparcia w razie pojawienia się nieprawidłowości. Brak dostępu do sklepu oznacza automatycznie niższe wpływy, ponieważ klienci robią wtedy swoje zakupy pod innym adresem.

Jakiekolwiek usterki dotyczące obszaru IT mogą zatem zaburzyć działalność firmy – awaria komputera, serwera, problemy z obsługą oprogramowania, wirusy komputerowe, ataki hakerskie to wyłącznie kilka przykładów zagrożeń firmy skupiającej swoją działalność online. Właśnie dlatego pojawiło się duże zapotrzebowanie na profesjonalne usługi informatyczne, które stanowią szybką odpowiedź na jakiekolwiek usterki.

Szeroka gama usług informatycznych do wyboru

Firmy oferujące usługi informatyczne w mieście Warszawa, a także w innych miastach w Polsce mogą zapewnić swoim klientom dostęp do pełnej gamy usług, które stanowią odpowiedź na zapotrzebowanie firm prowadzących usługi w różnych obszarach – od handlu online, poprzez usługi doradcze, a skończywszy na produkcji.

Usługi świadczone są głównie jako outsourcing IT, co pozwala na uzyskanie bardzo dobrych efektów wtedy, gdy firma nie może stworzyć własnego działu IT, ale jednocześnie chce mieć stały dostęp do specjalistów w tej dziedzinie.

 

W ramach dostępnych usług dostępne są między innymi:

  • tworzenie sieci informatycznych
  • administracja sieciami informatycznymi
  • wdrażanie systemów informatycznych
  • usuwanie usterek sprzętowych
  • konfiguracje i napawa oprogramowania
  • tworzenie polityki bezpieczeństwa firmy
  • zarządzanie procesami IT w firmie
  • szkolenia pracowników
  • doradztwo informatyczne

Usługi informatyczne świadczone przez firmy w branży IT skierowane są do każdego przedsiębiorstwa niezależnie od jego wielkości – także do najmniejszych działalności jednoosobowych, w których zatrudnienie własnego informatyka nie wchodzi w grę, a systematyczne zlecenia usług doraźnych byłoby zbyt kosztowne.

Dominują usługi informatyczne online i przez telefon

Ze względu na obecną sytuację usługi informatyczne dla biznesu oferowane są głównie zdalnie. Popularna stała się obsługa przez helpdesk IT, czyli online albo telefonicznie. Wówczas firma ma łatwy i szybki dostęp do niezbędnej pomocy, która świadczona jest przez ekspertów w dziedzinie informatyki. Dodatkowym autem takiego wsparcia jest jego przystępna cena.

W takiej formie oferowane są także usługi informatyczne w Itcenter.pl w Warszawie, które wybierane są przez firmy w sektorze MŚP.

Oczywiście, w razie potrzeby usługi informatyczne dla firm oferowane są także z dojazdem pracowników do klienta. Przy wykupieniu abonamentu obsługa na miejscu obejmuje określoną liczbę godzin w pakiecie.