Zamknij
REKLAMA

Jak dobrze zaprojektować ulotkę reklamową?

13:13, 16.08.2021 | materiały partnera

Ulotki mogą być skutecznym elementem promocji i reklamy. Pomagają one w pozyskaniu uwagi oraz zainteresowania klienta. Jeżeli przedsiębiorstwo chce poszerzyć grono swoich odbiorców, powinno się ono zdecydować na stworzenie własnych ulotek. Projektowanie ulotek ma na celu przygotowanie docelowego produktu w formie i zawartości dającej potencjalnie największe szanse na sukces kampanii. Warto więc wziąć pod uwagę parę istotnych czynników przy tworzeniu ulotek. Więcej na ten temat dowiecie się poniżej!

Cel kampanii reklamowej

Kampanie reklamowe w przedsiębiorstwach zazwyczaj przyjmują formę w zależności od naszych konkretnych potrzeb. Niektórzy decydują się na zareklamowanie bezpośredniej sprzedaży produktów, a inni na przypomnienie klientom o konkretnych produktach czy usługach. Warto wiec przy projektowaniu ulotki reklamowej zastanowić się, jaki ma być jej cel. Im szczegółowiej zawęzimy nasze oczekiwania, tym sprawniej przebiegnie proces projektowania reklamy.

Ilość oraz forma ulotek

Wiele przedsiębiorców twierdzi, że im więcej informacji na ulotce tym lepiej. Jest to naturalny odruch, jednak należy pamiętać o tym, że nie jest to do końca prawda. Komunikat na ulotce musi być przejrzysty oraz czytelny, dzięki czemu będzie łatwiejszy w przyswojeniu. Warto więc postawić na chwytliwe nagłówki, ograniczone akapity treści czy listy punktowe. Ulotka zalicza się do inwazyjnej formy reklamy, dlatego większość potencjalnych klientów nie chce się w nią zagłębiać. Bardzo ważna jest więc przejrzystość.

Grafika

Nie od dziś wiadomo, że mózg człowieka przyswaja szybciej obrazy niż treść. Dlatego w dzisiejszych czasach możemy zauważyć więcej wizualnych zawartości w magazynach czy książkach. Dzięki temu można lepiej przyciągnąć uwagę klienta. Obrazki służą również do uruchomienia wyobraźni. Konieczne jest więc zapewnienie dobrej jakości wszystkich grafik na naszej ulotce. Wpływa ona na odbiór ulotki oraz budowę wizerunku naszej firmy.

Drukowanie ulotek

Pomimo dostępności wielu ciekawych rozwiązań, wiele przedsiębiorstw decyduje się na drukowanie ulotek reklamowych samodzielnie. Używane są do tego domowe drukarki, które nie zapewniają dobrej jakości wydruku. Co więcej, nie wszyscy przedsiębiorcy mają dostęp do profesjonalnego oprogramowania graficznego, dlatego większość ilustracji na ulotce jest po prostu źle zrobiona. Powinniśmy także zastanowić się podczas wybierania odpowiedniego papieru do druku. Najtańszy papier kredowy może nie być najlepszym rozwiązaniem. Tu jest sprawdzona drukarnia internetowa.

Wielu przedsiębiorców tnie koszty druku, dlatego wybierają oni najtańsze możliwe opcje. Niestety ulotki stworzone w taki sposób nie są skuteczne i z pewnością przegrają pojedynek z konkurencją. Środki inwestowane w kampanie reklamową powinny się zwracać, ale będzie się tak działo tylko w przypadku stworzenia dobrego projektu ulotki.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%