Coraz więcej firm działa dzisiaj w Internecie. Z jednych stron i sklepów internetowych Internauci korzystają bardzo chętnie. Inne mimo ciekawej oferty i atrakcyjnych treści opuszczają bardzo szybko. Na rynku są dzisiaj bardzo poszukiwani specjaliści UX. Certyfikat UX-PM mogą uzyskać wszyscy specjaliści UX.
Czym zajmuje się specjalista UX?
User experience to pojęcie, które od pewnego czasu można usłyszeć dość regularnie. Termin ten narodził się już w 1993 roku. Na popularności user experience zyskał jednak siedem lat później. D roku 2000 znacznie UX staje się coraz większe. User experience zajmuje się badaniem i tworzeniem doświadczeń użytkowników. Specjaliści, którzy posiadają certyfikat UX-PM skupiają się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom produktu, który spełnia wszystkie ich oczekiwania i potrzeby. Specjaliści UX wiele czasu poświęcają na badanie zachowań użytkowników.
W badaniach tych wykorzystują popularne metody badawcze:
- ankiety;
- wywiady
Wszystkie działania, które podejmują mają na celu stworzenie strony internetowej, która będzie przyjazna dla użytkowników. Przemyślane i właściwie zaprojektowane doświadczenia użytkownika pozwalają na stworzenie produkty, który wśród mnóstwa podobnych produktów odniesie sukces. Celem wszystkich działań, które podejmuje specjalista UX jest usprawnienie użyteczności końcowego produktu tak, aby w odbiorze był on bardziej przyjemny, ciekawy i intuicyjny. Podejmowane działania przez specjalistę UX są oczywiście na kierowane na konkretną grupę docelową. Specjalista UX nie zajmuje się tworzeniem stron www, ale ich testowaniem.
Jakie korzyści przyniesie firmie zatrudnienie specjalisty UX?
Teoretyczna wiedza nie wystarcza, aby dobrze zrozumieć oczekiwania i potrzeby użytkowników. Wszystkie problemy związane z tematyką user experience znacznie lepiej pozwala poznać i zrozumieć certyfikat UX-PM. Zatrudnienie specjalisty UX każdej firmie, która przynajmniej część swojej działalności prowadzi w sieci może przynieść szereg korzyści. Specjalista UX swoją pracę wykonuje opierając się na bardzo bliskiej współpracy z użytkownikiem aplikacji czy strony internetowej. Witryna internetowa dzięki tej współpracy zostanie dostosowana do oczekiwań użytkowników. Dzięki temu więcej internautów będzie z niej korzystać. Dobrze zaprojektowana strona www, aplikacja czy e-sklep przyniosą swoim właścicielom większe dochody. Właściciele dobrze zaprojektowanych sklepów internetowych mogą zaoszczędzić też mnóstwo czasu. Strona nie wymaga wprowadzania ciągłych zmian. A jeśli jakieś zmiany będą na niej wprowadzane, to tylko po to, aby być o krok przed konkurencją.
Użytkownicy bardzo często zniechęcają się do aplikacji czy stron internetowych, które są mało intuicyjne w obsłudze. Szybko opuszczają strony, które mają nieczytelną czcionkę, mało estetyczny design czy źle dobrane kolory. Dla firm działających w Internecie oznacza to straty finansowe, a nawet upadek firmy. Dlatego warto w swojej firmie zatrudnić specjalistę UX, który pomoże stworzyć stronę, która będzie przyjazna i atrakcyjna dla użytkowników.