Zamknij
REKLAMA

Jak ułatwić sobie pracę prowadząc własny pensjonat?

16:29, 22.11.2021 | Materiały partnera
Skomentuj

Wiele osób marzy by pozostawić pracę w korporacji i zająć się prowadzeniem własnego biznesu. Do najczęściej wybieranych pomysłów należą wtedy otwarcie własnego pensjonatu lub małego hotelu. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, iż jest to bardzo ciężki biznes. Wymaga pracy 7 dni w tygodniu i to w zasadzie przez całą dobę. W naszym artykule wyjaśniamy jak ułatwić sobie codzienne obowiązki i mieć czas na rozwój biznesu jakim jest własny hotel lub pensjonat.

Kiedy warto zatrudnić własny personel

Zatrudniając personel do wsparcia i pracy w naszym hotelu warto kierować się dwoma czynnikami. Po pierwsze kondycja biznesowa musi nam na to pozwalać, tak abyśmy mogli z bieżących przychodów pokryć koszty zatrudnionej obsługi. Po drugie na początek warto zatrudnić personel tylko do wybranych czynności. Najlepiej do tych, których wykonywania sami nie lubimy (jak np. sprzątanie pokoi), czy do tych gdzie nie posiadamy wystarczających kwalifikacji (np. przygotowywanie posiłków).

Nie musimy też od razu zatrudniać każdej osoby w pełnym wymiarze godzin. Czasami wystarczy nam ktoś np. tylko w weekendy gdy gości jest dużo i w związku z tym dużo dodatkowej pracy. W zatrudnianiu personelu warto być elastycznym i kierować się wyłącznie bieżącą, palącą potrzebą.

 

Jak zautomatyzować pracę małego pensjonatu lub hotelu

Na pewno warto od początku prowadzenia własnego pensjonatu sięgnąć po narzędzia, które zautomatyzują i usprawnią podstawowe zadania w naszym biznesie. Przykładem takiej aplikacji jak program KWHotel, który pozwala zarządzać grafikiem rezerwacji, meldunkami, posiłkami a przy tym może być systemem księgowym. Taka aplikacja oszczędza nam czas, utrzymuje porządek i chroni przed popełnieniem błędów. Takich jak chociażby wynajęcie jednego pokoju w tym samym czasie dwóm różnym osobom.

 

Satysfakcja gości przede wszystkim

Sięgając po pomoc w prowadzeniu hotelu kierujmy się zawsze satysfakcją naszych gości. To najważniejszy element jaki wpływa na powodzenie takiego biznesu.  Jeśli więc zatrudniamy dodatkowy personel, upewnijmy się, że wykona on swoje obowiązki należycie; a najlepiej znacznie lepiej niż my byśmy zrobili to sami. Program komputerowy czy aplikacja wspierająca zarządzanie ma nam pomóc ogarnąć hotelową logistykę a nie dostarczać dodatkowych błędów. Pamiętajmy, że wszystko więc co podnosi jakość naszych hotelowych usług a nam pozwala chwilę odpocząć będzie doskonałą inwestycją dla naszego własnego hotelu lub pensjonatu.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%