mBank przestrzega klientów przed kolejnymi próbami oszustwa. Przestępcy poszywają się pod infolinię banku i w ten sposób próbują wyłudzić dane.

Twój telefon dzwoni, a na wyświetlaczu pojawia się znany numer? Myślisz, że spokojnie możesz odebrać? Okazuje się, że nie zawsze, o czym informuje w ostatnim czasie mBank.

- Ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod infolinię banku. Potrafią wyświetlić na Twoim telefonie dowolny ciąg cyfr bo dzwonią z wirtualnego numeru telefonu. Klientom banku wyświetlają numer telefonu bankowej infolinii

- mówią przedstawiciele placówki.

Oszuści przekonują, że pieniądze składowane na koncie mogą być zagrożone. Są wiarygodni i twierdzą, że zależy im przede wszystkim na zadowoleniu klientów.

-  Aby je ochronić  przed kradzieżą chcą „zweryfikować konto”, wykonać „przelew testowy” lub „przelew na konto rezerwowe”. Oszuści mówią nawet, że z Twojego konta już zniknęły pieniądze i podają konkretną  kwotę.

Zdarza się także, że namawiają klientów do instalacji oprogramowania np. TeamViewer QuickSupport lub AnyDesk na komputerze lub smartfonie.  Przekonują, że ta aplikacja pomoże odzyskać skradzione pieniądze. W rzeczywistości dzięki niej przejmą kontrolę nad Twoim telefonem lub komputerem.

W ten sposób uzyskają  dostęp do Twoich prywatnych danych, w tym dostęp do Twojego konta bankowego. Oszuści starają się też wyłudzić inne dane, np. login i hasło do konta w banku, PESEL, dane dowodu osobistego nazwisko panieńskie matki, pełny numer karty wraz kodem CVV2 oraz datą ważności itp.

Jeśli masz wątpliwości, przerwij rozmowę i zadzwoń na infolinię mBanku pod numery: 801 300 800 lub 42 6 300 800