Zamknij
REKLAMA

Narożnikowe kamienice przy skrzyżowaniu Gdańskiej z Chodkiewicza zostaną wyburzone? Mieszkańcy protestują...

08:15, 03.02.2021 | ech
Skomentuj Te dwie narożne kamienice projektanci przewidują do wyburzenia. Fot. Jacek Nowacki
REKLAMA

Pierzejowej zabudowie ulicy Gdańskiej grożą wyburzenia... Powstaną kolejne wyrwy? Ratusz  przedstawił koncepcję budowy nowej trasy tramwajowej...

Tydzień temu poinformowaliśmy o tym, że Rafał Bruski wytyczył inwestycje tramwajowe na kolejne pięciolatki.  W poniedziałek (1 lutego), zgodnie z zarządzeniem prezydenta Rafała Bruskiego, rozpoczęły się w Bydgoszczy konsultacje, których celem jest zebranie uwag mieszkańców, w jakiej kolejności powinny być wybudowane w mieście zaprojektowane na kolejne dziesięciolecia nowe trasy tramwajowe.  Konsultacje potrwają do końca lutego.

Jedną z wytyczonych nowych tras jest projekt połączenia tramwajowego pomiędzy pętlą Rycerską a ulicą Gdańską. Projektanci nie są pewni, czy połączenie miałoby został poprowadzone wzdłuż ulicy Artyleryjskiej,  czy wzdłuż nowo zaprojektowanej ulicy Nowoświeckiej. Jedno założenie dla obu wariantów jest wspólne.  Zakładają wyburzenie budynków narożnych kamienic na skrzyżowaniu ul. Chodkiewicza i Gdańskiej. Mieszkańcy są zszokowani. Kamienica przy ul. Chodkiewicza 2 została niedawno odremontowana.

"Chciałbym poinformować o podjętej inicjatywie grupy Bydgoszczan przeciwko wyburzeniom dwóch kamienic na skrzyżowaniu ul. Gdańskiej i ul. Jana Karola Chodkiewicza. Mieszkamy w bardzo dziwnym mieście, w którym głosy mieszkańców w większości przypadków nie są brane pod uwagę. Bardzo często projekty są tworzone wcześniej niż konsultacje w nich" - poinformował nas mieszkaniec Bydgoszczy. "W naszej ocenie ul. Gdańska tworzy zwartą zabudowę, w której wszystkie wyburzenia mające na celu poszerzenie infrastruktury drogowej nie mają prawa zaistnieć. Obecnie w Europie i innych miastach Polski (przoduje Łódź i Wrocław) centrum miasta pozostawia się pieszym oraz przede wszystkim rowerzystom" - dodał i plany miasta oraz zarządzone konsultacje określił jako plany dalszej dewastacji centrum Bydgoszczy. "W naszej ocenie działanie ratusza to dewastacja zabudowy, jaką znamy z okresu PRL" - napisał w podsumowaniu.

Urząd Miasta Bydgoszczy poinformował w zaproszeniu do udziału w konsultacjach, że opinie mieszkańcy mogą wyrazić za pomocą karty konsultacyjnej (w wersji elektronicznej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/tramwaje) lub przekazać na adres ZDMiKP (ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz). Dodatkowo, 16 lutego o godzinie 17.00, odbędzie się spotkanie on-line dla mieszkańców na profilu Bydgoskie Konsultacje na Facebooku: www.facebook.com/bydgoskiekonsultacje.

Na zdjęciach poniżej pokazujemy zabudowę skrzyżowania ulic Gdańskiej, Chodkiewicza i Chocimskiej.

(ech)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (23)

ArchArch

21 32

Bruski jest jak Putin. Ludzi ma za nic. 08:23, 03.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dosadny dosadny

7 1

B ruski mogby Putinowi cona jwyzej buty czyscic 11:02, 03.02.2021


GiGi

27 19

Brawo Bydgoszcz potrzebuje takich inwestycji. 09:17, 03.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

obywatelobywatel

15 2

Od kiedy to burzenie zdrowych kamienic jest inwestycją? Chyba, że tak wyglądają inwestycje w stylu PO (patrz polski przemysł, polskie stocznie, przymiarka do sprzedaży LOT). 11:01, 03.02.2021


ejżeejże

11 2

Bydgoszcz POTRZEBUJE inwestycji prowadzonych z głową a nie byle jak i łapu capu ! Widać to już od wielu dziesiątek lat.Bezmyślne wyburzanie by idąc PO łatwiznie ( vide Zbożowy Rynek chociażby ) NISZCZY oryginalny układ historyczny miasta.Wystarczy pomyśleć ale i porozglądać się po miastach europejskich, by połączyć jedno z drugim ( tradycję i potrzeby współczesności ) Durnowate,,tyczenie tras,, spowdowało całkowite zniszczenie przedmieścia kujawskiego ( właśnie oryginalny Zbożowy Rynek ).Zamiast chronić obszar staromiejski i poprowadzić obwodnicę na tzw górze - Brzozowa - Inowrocławska ( rozpoczęta i ....dalej pole ) Piękna, małomiasteczkowy prymityw Domisz, wlazł z buciorami w jej strukturę.Tak samo poprzez niepotrzebnie tak szeroką przeprawę wzdłuż ul. marszałka Focha, zdewastował początki Starego kanału Bydgoskiego ( zabytek jakich w Polsce mało ).Spokojnie można by było zachować pierwszą śluzę wraz z domkiem śluzowego z pewnym odcinkiem kanału - wśród starodrzewu - i dalej od byłej restauracji Sikory na rogu Grunwaldzkiej zachować jego ( kanału ) wygląd oryginalny.No ale jak towarzysze prezydęci nie majacy pojęcia o historyczności Bydgoszczy i jej walorów biorą się ,,za robotę,, to mamy takie kwiatki jak choćby dzisiejszą autostradę miejską.Można - ale trzeba mieć pomyślunek i szacunek dla historiii - miasto tworzyć lepiej a nie tylko ( jak towarzysze drogowcy ) ,,unowocześniać,, przez wyburzanie.Klasycznym brakiem głupoty ( to z powodu braku wizji i dalekosiężnego planowania ) jest ( bedzie ) konieczność znaczacych perturbacji w komunikacji tramwajowej w zwiazku z dopiero teraz planowanym trasowaniem linii tramwajowej wzdłuż AL.KARDYNAŁA wYSZYŃSKIEGO i połączeniem jej z pętlą przy Chodkiewicza.ZNOWU rycie, zawieszanie linii bo.....przeróbka.Można było tego uniknąć GDYBY myślano i planowano !!!!! w czasie długotrwałego remontu tejże ulicy i JUZ WTEDY wybudować potrzebne teraz wyprowadzenia torowisk ku nowemu przebiegowi.No ale Bruski woli POdskakiwać, szczuć ,,protestujących,, głuptasów i grać w mokre brydzyki NIZ MYSLEC o przyszłości miasta.Po gospodarsku, bez niepotrzebnych ( podwójnych ) wydatków.No ale..... 15:07, 03.02.2021


MichalMichal

32 11

Niech konsultują, planują, projektują i szukają na to kasy. Ale niech nie zaczynają póki nie skończą tego, co zaczęli i nie naprawią, tego co wymaga naprawy. Jestem przeciwny jakimkolwiek kolejnym inwestycjom wpływającym na komunikację samochodową i publiczną dopóki miasto nie upora się z tematami: Trasa Uniwersytecka, Wiadukty Warszawskie, wiadukt na Wyżynach, Kujawska i okolice. 09:27, 03.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StenSten

11 24

Są to całkiem przyzwoite kamienice. O wiele mniej ciekawe usytuowane są na przeciwległej stronie skrzyżowania, tj. na rogu Gdańskiej i Chocimskiej. Nie jestem architektem ani planistą, ale mam pytanie , czy nie dałoby się zaprojektować nowej linii tramwajowej w ten sposób, żeby zachować kamienice na rogu Chodkiewicza, a wyburzyć te na rogu Chocimskiej ? 09:31, 03.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

geodeta. geodeta.

19 9

Pokażcie w końcu na mapach przebieg tych tras tramwajowych.
Jak miasto ma się rozwijąć to trzeba czasem coś wyburzyć. Szkoda, że nia mamy w Bydgoszczy takich arterii, jakie ma np. Szczecin, tylką taką ciasną, XIX wieczną zabudowę. 11:06, 03.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

niedoukuniedouku

10 2

Szczecin już tak ZAPLANOWANO OD POCZATKU.Nic nie burzono.To inny rodzaj miasta niż średniowieczna Bydgoszcz, w której TRZEBA ratować co tylko się da.W bardzo wielu miastach historycznych tramwaje są wspaniale wkomponowane w ich ciasne zabudowy ( tak było na Długiej, Poznańskiej, św.Trójcy itp ) i stanowi atrakcje turystyczną ale i normalnie służy mieszkańcom.Prostaccy planiści umieją TYLKO BURZYC i tyczyć szlaki po prostej.Przy planowaniu KONIECZNE jest myślenie !!!! 15:15, 03.02.2021


znawca znawca

0 1

skad B ruski ma wiedzie co to mapa w W.Szkole Morskiej nie uczyli tam nawet mila jest morska a nie ladowa 19:45, 03.02.2021


gitgit

14 16

Eleganckie budynki - to jakaś abstrakcja, że w 2021 ktoś wpadł na pomysł by *%#)!&
11:14, 03.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

skawskaw

14 15

Ta inwestycja jest mało potrzebna, ulicą Chodkiewicza prawie nikt nie jeździ. Tramwaje wożą powietrze. Należałoby zmniejszyć ilość linii autobusowych, równoległych do Chodkiewicza aby "zmusić" ludzi do poruszania się tramwajami. Rozbudowa linii do Rycerskiej nic nie zmieni tylko spowoduje wielkie wyburzenia. Bardziej potrzebny jest tramwaj na Miedzyń i Osową Górę. 12:02, 03.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nnnn

8 2

Ależ jest potrzebna, deweloperom z IMMOBILE (tereny po Makrum - POwiec kumpel Sikorskiego) i MODERATOR (nowe Bocianowo - POwcy wieszający banery Buskiemu i Olszewskiemuna swojej kamienicy na Focha) do uatrakcyjnienia swoich terenów inwestycyjnych. A za wszystko ma zapłacić ciemny bydgoski lud. Do tego jeszcze dojdą nowe ulic, przedszkola, biblioteki miejskie itd... 12:50, 03.02.2021


bydgoszczakbydgoszczak

15 14

Zostawcie te kamienice w spokoju bo niedługo ładne budynki będziemy oglądać na Leśnym lub Bartodziejach a tramwaj może Artyleryjską przez Sułkowskiego do Chodkiewicza W latach 60 wyburzono kamienice narożnikową Sniadeckich, Gdańska pobudowano wieżowiec/ Społem/ Jedynaka, bude z kiszoną kapustą i parking wygląda to rewelacyjnie wprost rzuca na kolana Tym się zająć i podobną na Jagielońska,Konarskiego .Ul.Kujawska teren po browarze płot z sklejki bardzo szykowny ,kogo to jest teren .Browar Bydgoski z tradycjami został wykupiony i zniszczony więc właściciel znaku Kujawiak nie ma prawa sprzedawać i promować swoich wyrobów w Bydgoszcz /zna ktoś tą firmę/ Całkowity bojkot. Plac Teatralny a może pokusić się o odbudowę budynku teatru przeznaczenie i użytkowanie zdecydują mieszkańcy.Wydaje mi się że Stary Rynek zyskał na zabudowie ul. Mostowej natomiast sama płyta rynku dno . Całkowita zgoda najpierw pokończyć rozpoczęte prac , wyremontować to co należy.I wtedy przeprowadzić dyskusje, konsultacje niech zwyciężą najlepsze pomysły bo w końcu to jest NASZE MIASTO i dbajmy o nie i nie dajmy burzyć zabytków 13:23, 03.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzemkoPrzemko

4 12

Sam nie wiem trzeba by pokazać przebieg trasy, ale łączenie Rycerskiej z CHodkiewicza na pierwszy rzut oka wyda się zbędne. 13:26, 03.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doradcadoradca

3 10

po co burzyc ? poczekac 100 lat same sie zburza /dlaczego nie 7 bo budowane przed tandem ur.w Ludowicach + wybitny brydzysta/ 14:39, 03.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

The Big EThe Big E

5 16

Współczesnych tramwajów, szybkich i dużych, nie powinno się puszczać ciasnymi, ruchliwymi ulicami. To jest dobre tam, gdzie jest przestrzeń na torowisko i spore odległości: w Fordonie, na Wyżynach, kiedyś planowano tory na Szubińskiej. Na centrum wystarczy trolejbus, chociaż koszty podpięcia pod sieć są wysokie albo po prostu mały elektryczny autobus. W końcu ilu ludzi tamtędy jeździ? 15:18, 03.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

znawcaznawca

8 3

Duzy !! zapomniales dodac prod.PESY Trzaskowski mial pese w d....i zamowil w Korei 15:30, 03.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

The Big EThe Big E

1 7

No jak mogłem zapomnieć o Pesie kochanej, która bohatersko walczy z bezrobociem ukraińskich robotników i polskich byłych polityków? Jak świat światem korupcja przy zamówieniach publicznych istniała, bo tylko za Stalina była dyscyplina. Tyle że my nadwiślanie to tylko powarkujemy na jakichś nieczytanych forach, a tacy amerykańcy to pragmatyczni, nawet filmy o tym zrobią i zarobią, jak je oglądniemy. 21:57, 03.02.2021


bobo

4 2

ten picuś glancuś POdstawiony by niby ,,szefować,, w W-wie, ale tak naprawdę by kryć mocno skorumpowany ,,układ dawnych koleżków od ,,okragłego stołu,, ( choć to najbardziej kanciarski stoliczek - jeszcze lepszy niż entliczek-pentliczek czarodziejski stoliczek ). Tr gremialne odmowy zamówień tramwajów w Pesie przez większość POwskich,,szefów,, dużych miast - to częśc wiekszego planu Przepaskudnie Oszukańczej. 21:31, 07.02.2021


MarioMario

2 3

Inwestycje są NAJ.... Ludzią z kamienicy nowe mieszkania, zwolnione z czynszu przez 2 lata. Ale ludziska lubią narzekać jaka to kumunikacja jest beznadziejna,
21:56, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RedRed

1 3

Durne pomysły z tym tramwajem z Chodkiewicza przez Chocimską do Dworca. Bruski nie musi się na tym znać , ale ten co mu podpowiada , akurat tę wersje , to kompletnie odleciał . Dziwię się p. Architekt Miejskiej , ale pomysł niszczenia ciekawej architektury międzywojennej woła o pomstę do Nieba. Dla wiedzy pomysłodawcy tego rozwiązania - mieszkańcy dzielnic na wschód od Gdańskiej , korzystają z Dworca "Leśna". A jak komuś zależy na wydatkowaniu setek milionów na wydzielone torowiska tramwajowe, to niech wpierw się zastanowi, jakie są alternatywne rozwiązania. Autobusy elektryczne, albo na wodór są zdecydowanie bardziej ciche od tramwaju w tunelu wąskich ulic .P. Bruski daj pan spokój z tymi klakieram . Bardzo się uaktywnili na tym portalu. Coś na wzór Brejzy ? 23:50, 15.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekToNieTenZenekToNieTen

0 0

Czyli czekają Nas kolejne hucpy jak w przypadku Tartaku i Grunwaldzkiej. Najpierw Miasto wyda na siłę Decyzje potem ludzie się odwołają następnie zostaną wyrzuceni, a w ich mieszkania wjadą koparki, a potem zapewne dostaną spore odszkodowania za ułomność urzędników... oczywiście winnych nie będzie, bo urzędników się nie karze tylko obciąży się budżet 10:06, 05.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
0%